• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

15 October 2019, 09:52:41

Login with username, password and session length

Theme Selector





Members
Stats
  • Total Posts: 10414
  • Total Topics: 1165
  • Online Today: 37
  • Online Ever: 296
  • (29 July 2019, 04:32:47)
Users Online
Users: 1
Guests: 15
Total: 16

Чалгата - духовният злокачествен тумор

Started by Hatshepsut, 22 October 2018, 06:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hatshepsut

Чалгария

Има такава страна. Тя си няма име, затова условно я наричам Чалгария. Да се излезе от нея е трудно, да останеш също не е лесно. Това е страната на белите мерцедеси, конските кебапчета и лошото образование; там Господ в голямата част от случаите се нарича Иисус Христос, но подопечните му най-често се гърчат под звуци, родени в бита и душевността на хора, които наричат своя Господ алла (не Пугачова). Чалгарите са невинни; те имат право на културен избор, защото възлизат на 93 процента от населението. Другите 7 процента също имат право на избор: като не им изнася, ако щат, да се изнасят. Мартин Карбовски е един от тях.

ЧАЛГА Е! (пейте, робини)
Има едни велики дъвки - "love is..." - с картинки и кратки послания за това какво е любовта. Те са добра алегория за нашето Общество. У нас обаче на хартийките на тези милиони дъвки пише друго. Пише "Чалга е!". Не с многоточие, а с удивителна.
Чалга е! След глагола "е" няма такива работи като послания и милиони варианти! Край на многоточията! Опитайте дъвките "chalga is!" Те приличат на онази деформирана част от пъпчетата върху трептущите кореми на ханъмите, а вие всички искате да докоснете с език тези пъпчета, въпреки че в тях се събира мъхът от смисъла на живота! Яж чалга, пий чалга, сънувай чалга, чукай чалга - бъди чалга! Чалга е! Дъвчи и си купи още една!
Въпреки че никой в тази страна не очаква да има написано нещо след удивителната на "чалга е!", аз ще ви допиша няколко такива дъвкови послания. Да започнем простичко, за да бъдем разбрани (и от тях):
ЧАЛГА Е! (едно езиково и музикално понятие)
На турски език чал! е заповедната форма на "свиря". На цигански производната дума шалджъ вече е ъпгрейдната до "певец" или "касетофон". На български означава определен вид музика, която слушат (или толерират) близо 93 процента от населението (данните са от НСИ, април 1999). Стотици изследователи и противници на чалгата (вкл. Каналето) твърдят, че след като чалгата е толкова разпространена, не трябва да я отричаме. Трябва да се съобразяваме с общия вкус, маниер и да търсим и да открием нещо важно, символично и народопсихологично. Или поне да я толерираме.
Но няма да стане така. Проклети да сте. И триклети да сте, и пет-клети да сте, седем-осем и да сте паднали. Да го духат всички, които мислят по този начин.
Защото колкото повече:
а) едно НЕЩО е разпространено сред много хора,
б) които ти говорят, че ТО е нещо нормално и
в) трябва да се съобразяваш с него,
толкова повече ТОВА НЕЩО има шанса ДА Е СБЪРКАНО ОЩЕ В САМИЯ СИ ЗАМИСЪЛ!
Когато някой каже на вас, седемте жалки процента, че трябва да се съобразявате с 93% от населението на една страна, това е поличба. Трябва бързо да си съберете багажа и да се изнесете. Защото, колкото и да е уж дребен проблемът, по който 93% от населението мислят еднакво, малко след тази поличба някакси естествено идват на власт едни хора с мазни перчеми и неестествени мустаци, които обичат да крещят на език, на който нормалните хора разговарят само с конете си.

ЧАЛГА Е! (когато слушането на музика е фашизирано)
За начало си спомнете, че най-големите грешки са правени, когато всички мислят еднакво и не се сещат да си кажат един на друг, че нещо не е наред.
Чувам пискливите Гласове на миризливите Популисти, усещам мнението на животрептущите Трепанатори на Обществения Череп и долавям неприязънта на Лоботомистите от Последния Ден. Единственото, с което всички те биха могли да бъдат прокълнати, е да почнат окончателно да се обличат като Луна, да се дехуманизират като Мечо и да се оженят по любов за Сашка Васева. Но тази студия впрочем не е за тях. Това е една студия за семплер, китара и 7 % от населението.
Колко пъти сте се противопоставяли на дискриминацията при слушането на музика? Някога да сте отивали и да сте казвали, че тази музика не ви е по вкуса? Случва се само обратното - това е историята за един софийски диджей на Боровец по време на тазгодишния абитуриентски бал на средноелитна гимназия. Той бил заплашен от - забележете! - разгорещената и боса учителка по френски език "да спре с тия неговите глупости" и да пусне чалга, щото "всички ще си излязат от заведението". Веднага след това, напълно обут, дошъл босът на заведението и казал на диджея, че ако всички си излязат, той, диджеят, "няма да си излезе жив оттука" и той, босът, лично ще се погрижи за тая работа. Ди-джеят обаче излязъл за малко, заел някакви сборни касети от местен колега в съседно заведение и се върнал. За да продължи живота си.
Подобна история е описана от Ремарк в Черният обелиск - ако някой не иска да слуша точно това радио, просто да излезе от тази кръчма и да ходи в западна посока, докато падне на земята и си поиска вода на италиански.
Представете си чалга да слушаха единствено шепа прости чалгари, винаги на първи юли сутринта; представете си момиче и момче да срещаха Слънцето с чалга САМО на първи юли, на морския бряг; представете си хората, слушащи чалга, просто да си правеха на първи юли своя тих купон, наречен чалгай-джулай... Как чудесен щеше да изглежда светът! Хората щяха да седят и да мислят различно, а други щяха само да седят. И да слушат чалга. И тази държава нямаше да изглежда така.
ЧАЛГА Е! (когато и ние, и вие, и те в очите на света сме едно и също)
Не ме разбирайте погрешно - аз от музика нищо не разбирам. Но живея някак в българската "интонационна среда" и в един момент започвам да усещам, че и музиката нищо не разбира от мен. А друга няма! Живея на място, където няма нищо друго освен чалга. Дори да бях чалга фен, аз пак щях да се притесня от липсата на алтернатива. Защото - замисляли ли сте се някога? - аз и вие сме от онези нула цяло и дасие**майката колко малко процента, които знаят какво е техно, габа, рок, бритпоп, алтърнатив, ню-ейдж, хип-хоп и прочие. Това е.
Посрещнете фактите с открити гърди. А сега си помислете, че в очите на света и вие, и онези, дето слушат чалга всеки ден и се къпят всеки месец (прав е Чърчил!), сте едно и също. Българи.
Ние си нямаме нищо. Време е да си го признаем, че осиротяхме, братя. А докато погребваме несъществуващото тело на старата Естрада, на Гробищата за Музикални Любимци циганите са си спретнали такъв купон, че вече те е срам да заплачеш.

ЧАЛГА Е! (следствие, а не причина)
Интелигентният човек не може да има нищо против чалгата. Това е все едно докторът да се опитва да оперира висока температура. Не чалгата кара една нация да изглежда проста, а обратното: простата нация по естествен път ражда чалга. Чалгата е следствие, а не причина. Вижте се къде и как живеете, вижте как и за какво си говорите, вижте се какво и колко получавате.
Може би ви се струва, че от всеки ъгъл у нас дъни чалга? Не. В България всъщност е тихо. Погледнете свинщината на мръсните улици, лошото обслужване, превърнато в класика, вселенското отебаване. Погледнете как децата се спъват по неравните тротоари на детството си, а бащите им ги псуват и им пожелават да окьоравеят като майка си, на която "шейебатмайката" - и това отеква, защото е тихо.
Погледнете как какво да мезят. Да мезят и да спрат да крещят, че нищо не се случва и че в тази страна тишината ги потиска.
Виждали ли сте гнусния пасторал автобусите разнасят към панелните коптори работната сланинеста ръка на остаряващата нация, която мъкне торби със сланина за децата си, за да има с на разградения двор, неподдържаната градина, подивялата асма, извила се над масата с изгнила мушама, край която над пластмасови употребявани чашки домашна ракия седи Националният Дух и се чуди защо е толкова тихо? Виждали ли сте?
Виждали сте. Но тези картинки няма да са толкова страшни, ако пуснете музика върху тях. Тя не бива да е Пинк Флойд, защото хората ще започнат да се самоубиват. Не бива да е от Трейнспотинг, защото и другарите ще станат дрогари. Съвсем пък няма да е и на Трент Резнър, защото всеки, който се казва Пантуди Харалампиев, ще се почувства като Уди Харелсън и ще започне да избива уволнени оператори и репортери от БНТ.
Не, тази музика трябва да е весела. Да извива за мацки и хубави коли. За кинти и бандити. За любов и раздяла. И още нещо. Средата иска озвучаване и го получава. Пусни музиката!
Слушам пуснатата музика и нищо не разбирам. Защо, след като на тази картинка й отиваше някакъв безотговорен рокендрол, в момента звучи ангажиран кючек?

ЧАЛГА Е! (когато една нация седи твърде дълго пред тоалетната)
Търсенето на литературни примери често отвежда писателите в тоалетната. Сетих се какво е чалгата! Представете си една цяла нация с десетилетия да седи пред вратата на оборудвано WC, да й се ходи по голяма нужда и нещата въобще да са на път да излязат от контрола на културологичното задържане. А "културологично задържане" е наистина сериозен термин от народопсихологията, свързан с авторитарния режим на комунизма.
Но вече се успокоих. Която и да е нация няма да може да прекара целия си живот в кенеф. Там е скучно дори и за най-извратените и дълго стискали нации. Рано или късно, бързо или постепенно, един ден човек излиза от тоалетната облекчен и все едно че нищо не се е случило. Нека го забравим по-бързо, наистина.

ЧАЛГА Е! (нещо като израз на силен национален дух, казаха едни идиоти на един специален семинар)
Запишете си: интелигентността в тази страна е третичен полов белег. Тук умен е този, който може да крещи по-силно и да гледа по-лошо. Атавизми от едно минало, когато кючекът наистина е бил национален танц, но не се е танцувал много от българките. Днес културолозите си отдъхват облекчено, че едно време е било страшно: слушала се е лоша сръбска музика на сръбски. А днес се слуша трижди по-лоша сръбска музика на български, което било по-добре. Освен нея се слуша и гръцка музика на български, циганска музика на български, чисто турска музика на български и големия кошмар - "македонска" музика на български. Дотук за мен всъщност всичко е наред. Чакам само да ми пуснат българска музика на български, за да стана убеден музикален интернационалист. Чакам.
Всичката гадост във Вселената е намерила своя концентриран израз на Петолъчката край Сливен. Там може да намерите на касета ретушираните култури на всички нации, на които не искаме да приличаме (без братска Русия, която някога се напиваше с водка в хола, а днес вече не пускаме и в коридора). Независимо откъде е крадена музиката, на обложката има или руса (полу) гола мадама, или трима тъмнокожи подозрителни типа. Снимките им обикновено са взети от РПУ. И въпреки опита чалгата да създаде илюзия за "нашенско", истината е друга.
Чалгата технически не е български продукт в 99 % от асортимента си. Българският текст не оправдава правенето на песни, който са хитове първом сред мургавите. Това е все едно да има тиролски песни на турски, шансони на арабски, частушки на туркменски и "Ах, мой мили Августин", изпълнена на тъпан от сърбин. Модерни хора и интернационалисти сме ний, ама не дотам!

ЧАЛГА Е! (да правиш много пари от малкото IQ на клиента)
Хората, които правят чалга, я правят, защото това им е животът. Така правят всъщност и всички останали. Когато едно нещо ти е животът, пък и с него си купуваш почти ново беемве-яйце, вече не е много логично да приемаш каквото и да е чуждо мнение. Но в настоящата студия за китара, семплер и 7 % от населението няма да говорим за хората с ниско IQ, които създават продукти за хора с още по-ниско IQ. Няма да е достойно, ако не бъдат споменати другите хора, които спомагат да се лансира явлението "чалга". Те са българи, които помагат при превода на "Доко, Доко" от цигански на български. Те са хора, които могат примерно да преведат "Бургаски вечери" на Тоника СВ от български на цигански. Намирам, че това е най-ефективното действие за интегриране на ромите сред нас. Другото - самата чалга - е интегриране на българите сред ромската общност.
Следват пък част от хората, които продават стъклени чуждоземни мъниста на индианците в резервата. Никой не бива да бъде осъждан, че работи за пари. Само може да бъде споменат:
1. Тончо Русев - във всеки подвид обществена изява в една страна има по един вездесъщ Кашчей Безсмъртни. Тончо Русев е неувяхващият символ на българската естрада, чалга и прочие музика. Друга българска музика просто няма. В тази стремглаво застаряваща страна Тончо Русев (ците) имат статус-символ, който може да бъде сравнен с онова, което е да речем един Андрю Лойд Уебър за Англия. Божичко.
2. Надежда Захариева - у нас поетите се хранят от това, което най-много мразят. Жената на покойната светла личност Дамян П. Дамянов всъщност пази в тайна работата си за Кондьо, Мондьо и компания. Всеки умен човек би го правил - на нея може само да й се радваме, защото в текстовете на чалгърите отдалеч личи пърформансът на една сръчна рима. За сравнение - съществува шотландски фолк по стихове на Робърт Бърнс. Но нещо не е същото. Божичко.
3. Недялко Недялков - синът на поета-настоящ революционер Йорданов. Един чудесен хроникьор, на който пайнерите плащат добре и придават смисъл на неговото съществуване. Никой не е направил повече за държавата Чалгария от този непознат човек. За сравнение с големите тук не може и дума да става: това ще означава един човек да получи награда Пулицър, само защото умее да се пули адски добре.
За пореден път случаят идва да покаже, че дървената естрада, сивата поезия, жълтата хроника, тъжният таксиметров бекграунд и големите цици, набучени кол (вместо овнешка глава) могат да разбият изгнилите врати на безкритичното национално съзнание. И да се настанят в него. Защо е безкритично?! Както пояснихме по-горе: много се е стискало.
ЧАЛГА Е! (когато музиката се произвежда от оторизираните дилъри на фирмени ковчези за християни)
Не, не е прекалено. Докато светска Турция излъчва убийствени и модерни клипове с тънката червена полумесечна линия в тях, у нас нещо не е наред. Докато Франция разработва своя държавна политика в противовес на американското и английското влияние в културата, у нас нещо не е наред. Докато мексиканците даже вече престанаха да подражават на северните си братя - културните хегемони, у нас нещо не е наред. У нас в ориенталски маанета се пее за лош секс с българки. Иде ми да изпея "не съм националист и никога няма да бъда"! Просто питам защо у нас всеки музикант прави римейкове на "Гол кючек 2", а никой не разрови дори един Йоан Кукузел, за да сглоби поне едно нещо приличащо на "Аmeno" (Ера). Нищо хубаво не се случва напоследък и наистина нищо не е наред. Помислете малко за Теория на конспирацията в глобален музикален мащаб.
Знаете ли какво щеше да ви каже героят на Мел Гибсън от филма Теория на конспирацията, ако го питате какво мисли за чалгата? Щеше да ви каже буквално следното:
Мел: "Основна задача на масоните и евреите е с ресурси на американците да изтикат славянското влияние отвъд проливите. По този повод се водят малки регионални войни и се създават невзрачни муслимански държави, които са част от огромен замисъл: да се създаде ислямска културна дъга по веригата Босна, Черна гора, Албания, Косово, Тетово, Родопи, Кърджалийски анклав, Сакар, Делиорман, барабар с Варна. Така гърците ще бъдат изолирани от православието по суша, а ислямът отново ще вижда Виена с просто око и ще може да смущава виенските валсове с гласа на мюезина. Руските романси и интереси се отдалечават със стотици километри, а Шер, Рики Мартин и Дженифър Лопес ще се слушат само от Евгени Минчев и благоверния му испански посланик.
И ако в този план сърбите вече са победени по най-тежкия начин (забелязахте ли, че те воюваха срещу американските ракети предимно с рокендрол? Това трябва да ви говори много) и половината дъга е готова, то и с втората част от тази ислямска музикална дъга няма проблем. Неусетно почти сами българите цъкат ВЕФ-а и му нагласят станциите на ориенталска вълна. Защо така се получава при вас, не мога да ви кажа, защото ме гонят тайните музикални служби на ложата на софийските таксиметрови шофьори... Изчезвам, не си ме виждал!..." Ето това щеше да каже героят на Мел Гибсън по въпроса за теорията на музикалната конспирация и щеше да емигрира. Налудничаво е, нали?
Трудно е да повярва човек. Няма такава държава. Казаха ми преди дни, че в Чалгария чалгата е "народна музика". Ще повярвам в това едва когато сам Иисус Христос, да се слави името Му, слезе по анцуг на Земята, щракайки с пръсти и кършейки кръст. Но Той гледа всичко това отгоре тих, невъзмутим.

Мартин Карбовски

Hatshepsut

НЕВИННА ЛИ Е ЧАЛГАТА?
Калина Андролова, в. "Новинар, 13/4/2006

"Hey you, dont help them to bury the light
Don't give in without a fight."

"Hey You" , The Wall , Pink Floyd

Ние сме направили много за българската култура! - каза Мара Отварачката в едно горещо предаване. Госпожо, един чифт копринени чорапи не е СКОК в ПРОСТРАНСТВОТО, но вие не познавате сюр-манифеста на Бретон. Няма друга музика освен чалгата - констатация на една зъбата певица във футболно-манекенското предаване "Сблъсък".
Вярно е. И заради този факт трябва нацията ни да си засмуче палците на краката, толкова ниско е паднала. Болна от остър гастрит. Сред всичкия този духовен глад. Боли ли ви? Ако не ви боли, бегайте да се търкаляте по ГОЛЕМИ срамни устни. Има правила: първо те ебат, после те внедряват, закачат ти цици, създават ти скандал. И през цялото време те дават по "тиливизура".
Културата у нас е изгубена. И е изгубена по възмутителен начин! Тази нация, принизена до състоянието: нужно - ненужно, един ден опасно късно ще разбере, че чалгата не е просто културен проблем. Тя е средство за общуване, тип общество. Чалгата е разгърнат гинекологичен преглед. С елементи на натривка и намазка. Разбирайте, дълбока криза на ума. На социалния ум.
Най-голямата ценност на съвременното демократично общество е свободата. Но у нас има демократична НЕсвобода. Защото политическата свобода е протестът на индивида срещу политиката, върху която той няма ефективен контрол. Rule again, my friend? All you have to do is follow the worms. "Искаш ли да си пак на власт, трябва само да тръгнеш с червеите" - Pink Floyd. Истерията на чалгата се развива по естествен път и отлива, отклонява критичното мислене. Чалгата като състояние. Като натюрел. Има огромна вещна, материална зависимост, която е граница на мисленето изобщо. Хората разпознават себе си в своите вещи. Докато скандалният Eminem пее: See I'm a nice man but money turned me to Satan. Азис проповядва: всеки ден нови коли, всеки ден броиш банкноти. Това е натрапената измамна свобода на чалгата. Превръщането на българина в малоумник е в пълен ход. Нали разбирате? Никой не се пита как става партийното финансиране, докато Мара пее: "Мой, мой каубой, ти от сой си и си мой! Ти мустанга в мен познай и с любов го оседлай!? Що за текст, Боже Господи! Като в списание за душевни болести. Човек така е устроен, че харесва голите жени и лукса. Прекрасно. Но дори в разгара на световната вълна от антиамериканизъм, обърнете внимание на музиката на гетото. Тупак: "Изглежда толкова сложно да избягаш от съдбата. Господи, грижи се за моето неродено дете!". Песента завършва така: "Работи здраво, учи, подреди си ума! Мое неродено дете." Това е прословутата улична гангста-музика. Текст, който възпитава. You and I are master of our destiny - този е на "Юрая Хийп". А ето го на чалгата: "Ако искаш да си с мене, трябва да си на колене. Че голям е всички знаят, много, много е голям. Дръж го здраво, дръж го. Запомни, че ще боли, ще боли до зори." Драги български поети, напуснете собствената си еугленна култура и непременно спрете да пишете! Не надписвайте дори коледни картички. Глупостта е социално зло, а не музикално, литературно или друго. От това, че се пее или съблича, глупостта не престава да бъде глупост. Когато обаче пожелае да вземе връх над всичко, тогава е страшно. Когато се превърне в депутатщина, телевизия или книга, тогава вече е МНОГО страшно. Като създърма от 20-годишно кучешко. Като салмонелени пуйки. Толкова страшно като казуса "сестрите Белнейски". И животът в комунистическата мимикрия. Обидно е, разбирате ли! Обидно е да се живее в тази държава! В която "Камънити пад-а-а-а-т, падат от нибето-у". Държава, в която кралят на гъските, травеститите и циганите е обявен за певец номер 1. И в носа да си бръкнеш, и от там ще изпадне Азис: "Напипай го-о-о... със задни части бий ме". Много печален е фактът, че България дори не подозира кой е нейният най-добър музикант. Както не знае кой е нейният най-добър управник. И писател. Чалга-репресията въвежда невежество. Стадионите се пълнят с хора, чели за последно в осми клас. Бюлетинопускачи, за които хай-фи културата е друслив кючек с много гъз и малко ум. Защо бе, хора, не ни владее европейският латинизъм?! Онзи шизоиден de-cadence. Арт-рок, фюжън и Джералд Скарф. Джералд Скарф, гениално непознат за чалгаджийския Олимп. Човекът, който направи анимацията във филма на Алън Паркър "Стената". Един филм на Флойд с огромна степен на съпротива. Срещу тясната човешка граница. Чалгата, чийто печатен вариант е жълтата преса, дори не е "суб". Вуду. Някакъв цигански out of the mainstream. Тя не е алтернативното изкуство на гетото. Болка от съдбата. Просто е нападението на простащината. На несвободата. Защото интелектуалната свобода означава индивидуална мисъл. "Знам, че имам лице в себе си, което ми показва всичките ми грешки. Ти също имаш лице в себе си." - Linkin Park. Но чуйте пак: "във десета глуха, как ще те издухам, как ще те извозя / зная аз един ловджия, тарикат и мераклия, пушката му е голяма". Духът, образуван от чалгата. Просташкият анадолски турцизъм на чалгата срещу "knock, knock, knockin' on heaven's door..." заплашва да помете огризките от националния ни смисъл. Големите, великите неща не са паркинги и гаражи. А състояния на ума. Етапи. И няма еврофондове за запълване пространствата в главата. Както няма презервативи с лика на папата. Знаете ли, писна ми от чалга! На фланелката ми пише: аз не искам да участвам.

Hatshepsut

Като скитница? Я, Sod Off*


Какво е чалгата? Тела на показ или културно течение?

Преди дни BBC публикува кратък очерк за лицето на българската култура. Масова култура.

Съвсем очаквано за пример беше посочен Азис. Неочаквано за най-известен рап дует бяха посочени Румънеца и Енчев. Те от много време са в сферата на поп фолка, та затова авторката на статията Магдалина Ран ги е сложила в категорията рап - важното е да има чалга, това е била основната й поанта. Не злонамерено, разбира се.

Странно, че статията предизвика такива бурни дискусии. Азис - какъв срам! Ужас, ужас, ви казвам.

Никакъв ужас не е това. Просто е отражение на поп културната действителност у нас. Всеки в България има досег с чалгата. Това е най-масовата музика, за съжаление или не, това се забелязва.

Чужденците си купуват чалга и казват на свои познати - "какъв микс от етно звуци"! Брей.

Жалко е, че не са забелязали Лили Иванова или Мария Илиева. То пък как ще ги забележи някой чужденец? Лили пее безумна естрада, която си има своя публика (доста странна, всъщност - само ако знаехте колко травестити и роми слушат Лили, ще паднете в дивно учудване).

Мария Илиева пък сякаш иска да прилича на R&B певица от 30-те години в Ню Йорк. Просто понякога си мисля как такива като нея не се усещат каква безумна продукция пускат и колко е абсурдно неслушаема (справка: последният албум на Мария Илиева ,,Идвам към теб", направен за има няма 3 години). Просто като се сетя за хитове на Мария като ,,Стерео стая" или ,,Нищо", ми идва да зарева на глас, пред сегашната боза, която е извадила.

На този плачевен фон естествено, че чалгата ще е най-забелязваната поп култура. И да не се оплакват не чалга изпълнителите, че пиратството ги ограбва, при положение, че не могат да продуцират един свестен хит.

С изключение на Ъпсурт, естествено. Те не са забелязани и от BBC, въпреки че са известни колкото чалгата у нас, но това е защото, както казахме, авторката на статията е искала да акцентира върху етно ритмите - тоест различната от западноевропейската музика.

Не че статията е срамна. Или пък критикуваща. На европейците им е интересно. Те не разбират реплики от сорта ,,как можеш да слушаш чалга?!". За тях това е различната музика.
Може би, защото не разбират изконни текстове, като произведението на фолк дарованието Теди например:

Гáси тока, гáси, че си лягам,
Гáси тока, после върти ключа
и ще видиш к`во ще ти се случи.
лелее яко кефиш ме, кефиш ме, кефиш ме.

(Явно Тедито е предусетила какво ще се случи след затварянето на козлодуйските блокове, а после били тъпи чалгаджийките, еее)

Но, те, текстовете на са болка за умиране. И аз не разбирам за какво пее френската рапърка от алжирски произход Diam's, ама не ме и интересува. Пък и чалгаджийските текстове се облагородяват. От води ме в некоя кръчма, сега Ивана пее за стискане на очи, преброй до три и пожелай си нещо, тарарара дрън брън и т.н.

Един шведски художник миналата година толкова се впечатли от поп фолк старлетките от Пайнер, че дори направи изложба от техни портрети без грим.
 
Така или иначе чалгата вече е на всеобщият европейски хоризонт. И не трябва хората да се отучват да я слушат. Що за тъпотия? Просто ако има адекватна продукция от Каризма - маризма и други поп изпълнители у нас с авторитет (все още с авторитет някакъв) или излязат нови поп, рок, рап, етно звезди (иде Мюзик Айдъл), то и те ще попаднат на европейската карта (това включва и БГ, нали сме Европа вече - официално).

И тогава в BBC ще качат клип не само на българската Мерилин Менсън ,,Като скитница", а и други продукции, в други стилове. Така българската музика ще бъде пълно олицетворение на културното и етническо разнообразие и разбирателство у нас, с което определено трябва да се тупаме в гърдите.
----------------------------------------------
*Типично английски вариант на fuck off (не, че fuck off е на португалски), или евфемистичному: разкарай се.

https://dnes.bg/article.php?cat=125&id=31574

Hatshepsut

ПОЗОР!

Клип:



Текст:

Шатрата

Румънеца:
Хайде малко да говорим за история!
Тази тема снощи мацката отвори я.
Как аз вместо за гърдите да я хвана,
тъй стана дума за величие на хана.
Владимир Расате `де са ти очите?
Стига гледа тая мацка във гърдите.
Панталонът, Балдуиновата кула.
Леле! Колко чифта гащи е обула?

Енчев:
Момиче, виж как пред теб съм се разголил,
така и Никифор пред Крум не се е молил.
Прави се на тежка, а е лека.
Долу с прическа като Аспарух преди 13 века.

Припев:
Аспарух във шатра-та, ша-трата, шатра-та,
моли се на Тангра-та, Тан-грата.
Пагане да махне риз-ката-ка-ката,
за да видят гър-ци-ци ци-ците.

Румънеца:
Трети курс - историчка,
ходиш ли на козметичка?
За тая работа, моля се, да си самичка.
Аз съм Ивайло цар,
имам страшен чар,
но когато гледам в теб
все едно, че съм свинар.

Енчев:
Нали си чела какво е ставало при Ахелой?
Ще бъде същото, без сръбска музика и бой!
Ела!
Около късмета си недей да бягаш!
Прабългарко, ела във мойта шатра да си лягяш!
Аспарух...

Припев:
Аспарух във шатра-та, ша-трата, шатра-та,
моли се на Тангра-та, Тан-грата.
Пагане да махне риз-ката-ка-ката,
за да видят гър-ци-ци ци-ците.

Румънеца:
Хайде пусни ме да мина метър!
Днес да стана цар, като Асен и Петър.
Не просто секс, момиче, това е поход.
Аз ще съм Крум, ти ще си Върбишки проход.
Дай да прочетем и урока за Шишман,
на нощтна лампа, през глава завити под юрган.
Сега ако ще ми се правиш на софианка,
дишай под вода, като славянка.

Енчев:
Не трябваше да махаш синята си прашка,
отдолу се показа конската опашка.
Обличай се и ходи да учиш по история,
да видиш какви мъже е имало във Фанагория.

Припев: (х2)
Аспарух във шатра-та, ша-трата, шатра-та,
моли се на Тан-грата, Тан-грата.
Пагане да махне риз-ката-ка-ката,
за да видят гър-ци-ци ци-ците.

Hatshepsut

Настъплението на чалгата

Автор проф. Велко Вълканов     
Wednesday, 09 May 2007 

 Безпогрешно разпознавам чалгата, но, признавам, не ми е лесно да я определя. Имам за нея не толкова научни определения, колкото усещания.
Чалгата е без съмнение най-напред музика, но колко зле се свързва тя с това понятие. Музиката винаги се изживява като нещо възвишено ("музика, лъчи!"), поради което поставена до музиката чалгата се превръща във вид  оскърбление за нея. Музиката въодушевява, чалгата  отвращава. Защото освен музика чалгата е и вид манталитет, тя е вид култура. Тя е дребта на културата.

Музиката, общо взето, бива музика за духа и музика за тялото Доколкото е музика, чалгата е музика  за тялото. Музиката за  тялото може, разбира се, да бъде също толкова красива, колкото е красива и музиката за душата. Кой може да отрече красота в една ръченица, в едно танго, в един валс?
Но както тялото може да бъде колкото красиво, толкова и грозно, така и музиката за тялото може да бъде колкото красива, толкова и грозна. Чалгата е музика за грозното, безсрамното, порочното тяло, за тялото, което се къпе в собствената си пошлост. Това е плът, която не е друго освен една гола, лишена от всякаква социалност, биология. Тя има своите входни и изходни отверстия, които активно, но и безогледно функционират. И както в голата биология няма чувството за срам, така  няма чувство за срам и в човека на чалгата. Чувството за срам е състояние не на тялото, а на духа.
Чалгата у нас е сравнително ново явление. Тя се появи с последните 10-15 години, когато култът към парите измести култа към духовното.Тя е музика на простака, който търси целия онзи разгул, който парите могат да му предложат. Чалгата е музика, разбира се, не само на богатите парвенюта. Тя идва всъщност от най-нисшите слоеве на населението, които поради собствената си мизерия, не са могли да познаят друго освен нея.
Някои могат да кажат, че чалгата е музика на циганите. Но това няма да е съвсем точно. Вярно е, че у нас тя започна като музиката на циганите. Но несправедливо е да не видим, че циганите имат е прекрасни песни. Спомнете си за онези руски филми, в които циганите със своите песни и танци са повличали след себе си, изпаднали в самозабвение, истински руски благородници - князе, графове, барони.
Така или иначе днес чалгата почти безразделно господства по екрани и естради. Тя непрекъснато разширява полето на своето действие. Като стил  на изпълнение тя завладя дори някои от най-красивите върхове на музиката на духа. Слушал съм например в шоуто на Слави (и не само там) чалгаджийско изпълнение на Одата на радостта от Деветата симфония на Бетовен. Това е повече от кощунство. Никой не бива да си позволява дори и да тананика тази мелодия. Да се слуша Одата на радостта, да се слуша изобщо Деветата симфония на Бетовен е вид свещенодействие. Тя изисква предварително съсредоточено мълчание, изисква дълго съсредоточено мълчание и след това. При това Одата на радостта е вече и Химн на Европейската общност. Тя трябва да бъде защитена по същия начин (със същата строгост на закона), с която се защитава и националният ни химн.
Чалгата завладя дори и политиката. В пропагандната си дейност по повод предстоящите избори за евродепутати партиите активно ангажираха и възможностите на чалгата. Убеждават ни, че привлякла множество млади хора, тя ще ги привлече и към каузата на съответната партия. Не съм в състояние да кажа, доколко чалгата ще успее да привлече търсеното множество от хора, но съм сигурен, че никой или почти никой няма да тръгне да гласува за съответната партия само защото е слушал определен представител на чалгата.  Хората на чалгата не са хора на партиите. Те имат своята логика, която няма нищо общо с логиката на партиите. Примитивът не може да бъде привлечен от възвишените идеи на една например лява партия.  Примитивът в музиката е неизбежно примитив и в политиката.
Не можем следователно да не сме изумени, че една партия като БСП се реши да прибегне до певческите услуги на Азис. Не зная доколко  добър певец е Азис, но зная, че множество привърженици на БСП няма да участват на предстоящите избори единствено и само заради Азис. Те не желаят Азис да бъде лицето на тази стогодишна партия, която винаги се е отличавала със своята висока идейност. Проблемът е не просто в това, че господинът (или госпожицата) е с ненормална сексуална ориентация. Хомосексуализмът е природна аномалия, която може да предизвиква определено съчувствие. Той може да бъде търпян, но все пак не и легитимиран. Още по-малко трябва да бъде легитимиран хомосексуалността на особа като Азис, който преминава границите на благоприличието, за да се афишира тъкмо с него. Будейки отвращение, това не може да не отблъсне от БСП стотици, а може би хиляди нейни привърженици.
Агитпропчиците на БСП очевидно не са разбрали най-същественото.  Изборите се печелят не от един или друг певец, а от една последователна, твърдо следвана политика в интерес на милионите трудови хора.
Дайте на хората работа и хляб, и тогава азисовци няма да ви бъдат потребни. Във всички случаи тежко и горко на партията, спечелила изборите благодарение на един Азис.

30 април 2006 г.

Hatshepsut

Добре дошли в Чалгария!

Илиян МИНЕВ

През дълговековната си и забележителна история България винаги се е отличавала от другите държави с уникалния си и интелигентен народ. Точно поради тази причина сме минали през какво ли не. От велика сила, разпростираща се на три морета, до петвековно турско робство, но винаги сме оцелявали!
Специфичният български манталитет ни е давал сили да се борим.
Така беше допреди десетина години, не и днес.
Повече от десетилетие у нас властва с пълна сила една ужасна зараза, която разваля народа ни.
Въпросната епидемия се нарича чалга и благодарение на нея средностатистическите млади българи в момента са на ужасно ниско интелектуално ниво.
Младежта израства в среда, която тотално промива мозъците.
Мнозинството от известните хора са хомосексуалисти, жени с изкуствени анатомични части (водещи се за красиви), сутеньори, наркобосове и други подобни.
Българският тийнейджър вижда всичко това и го възприема за нормална част от живота. Нещо повече - намира го за правилния начин на живеене.
Едно 15-16-годишно момиче, гледайки по телевизията каките с парчета плат по себе си (наричани "дрехи") и очевадни изкуствени бюстове, решава, че "щом това го дават по телевизора, то е правилно". Впоследствие започва да подражава на "звездата" от екрана.
Същото се отнася за момче на такава възраст, взимащо пример от изрусени цигани - педерасти с българско гражданство, които печелят пари от пъшкане на сцената.
Заради чалгата и нейните изпълнители българите вече не се отличават по нищо от другите балкански народи.
Тук се слуша циганска, турска и сръбска музика (най-често открадната и с променен на български език текст); за децата е важно да изглеждат и да се държат като другите деца, иначе няма да ги приемат за "готини"; за да бъдеш известен, богат и с уреден живот трябва да си престъпник или гей, а защо не и двете; училището и историята не са важни; цигарите, водката и марихуаната са най-купуваните стоки; кючекът е ценен много повече от народните танци... въобще, едно към едно сме със съседите ни.
Това не е лицето на България!
Народът ни вече е посредствен, нискоинтелигентен.
Така нареченият поп фолк промива мозъците на огромна част от населението. А уж музиката е изкуство, нещо хубаво и полезно. Всъщност тя си е, но чалгата не е музика. Не и за интелигентния човек. Но каквато и да е, тя има власт над хората, колкото и пресилено да звучи това за някои. Власт, на която никой не обръща внимание, и както е тръгнало, българинът няма да я победи. И не защото няма силата да го направи, а защото той вече е друг човек - един екземпляр от голямото балканско стадо. Научен е, че така е правилно и няма намерение да се променя. Даже напротив, ще "възпитава" детето си как да играе кючек, да пие ракия от 12-годишна възраст, да бие жена си по три пъти на ден, да псува за щяло и нещяло и да помни празниците Трети март, Баба Марта и годината 681-ва - но какво се беше случило през нея? Друг път ще се сети, защото по-важното е да не забрави да отиде в чалга клуб в петък вечер и да се напие безпаметно.
Така славата на нашата страна пред света вече представлява следното: "България - страната на абсурдите и неограничените възможности! Елате на почивка в държавата с три етноса, всеки следващ с повече привилегии от предишния - турци, цигани и българи; с най-широкоразпространената крадена "музика"; с най-много изкуствено разкрасени жени и най-женствените мъже; страната със забравена история и фолклор; най-нискоинтелигентните подрастващи и още куп невиждани гледки. Добре дошли в Чалгария!"

Вестник "Про и Анти"

Hatshepsut

Чалгата и националната музика на българите

 Иван Танев Иванов

 http://www.protobulgarians.com/Saavremennti%20temi/Chalgata%20i%20BTV.htm

            От 15-тина години у нас се роди един нов музикален жанр, наречен доста точно "чалга". Основата на този жанр е музиката на българските цигани, макар че в него има и други ориенталски елементи, турски, арабски. Напоследък в него навлязоха и гръцки и сръбски мелодии. Както се казва - циганска видрица! Що за музика обаче е т.н. циганска музика, на чиято основа е създадена чалгата?

Циганите, които сами наричат себе си "роми", което значи "хора, мъже, съпрузи", идват от Северна Индия. Днес те живеят в много държави и техният език, религия и музика са силно повлияни от културата на местното население. В българските земи циганите се появяват през XV-ти век, когато османо-турските завоеватели ги довеждат от Египет. Поради присъщата си музикалност и неодобрение на физическия труд, в следващите четири века циганите изземват ролята на главните музиканти, певци и танцьори, развличащи османските паши, бейове, спахии, кадии и всякакви други турски властели. За разлика от днешните български новобогаташи, турските властели са били патриоти, което води до това, че дошлите цигани усвояват изцяло тяхната музика и танци. Днешните български цигани в мнозинството си помнят тази музика и я представят и считат като своя. За мнозинството от днешните българи, тази музика е просто циганска - в действителност нейните основни елементи водят началото си от османо-турската музика от началото на Османската империя. Самото понятие "циганска музика" е много относително, защото музиката на унгарските цигани е вариант на унгарската народна музика, на испанските цигани е вариант на испанската народна музика, на руските цигани е вариант на руската народна музика. В България, макар че в близкото минало много добри народни музиканти бяха цигани, типичната циганска музика е османо-турска.

Почитателите на чалгата като правило са от средите на най-ниско образованите българи. Те предпочитат да наричат чалгата с модерна английска терминология - попфолк. С това те показват ниска  степен на компетентност, защото попфолк (popfolk) е съкращение от английския израз Popular folk music и се отнася до фолклорната (народна) музика на съответния народ. За българския случай това би трябвало да значи "народна музика на българите" или "българска народна музика" или "българска форклорна музика". В действителност, между чалгата и българската фолклорна музика (българския попфолк) има огромна разлика. Тази привидна некомпетентност и безкритичност на някои музикални издатели и дейци, свързани с този жанр, всъщност представлява опит да се представя и утвърждава тази музика като "българска национална музика", "музика, характеризираща българската нация пред света".

Това на пръв поглед "безобидно" (в действително дълбоко антибългарско) начинание обаче не може, все още, за щастие, да добие популярност. В действителност, националната музика, наред с езика, химна, знамето и герба са национални символи. Във всяка цивилизована страна има закони, защищавали химна, герба и знамето на нацията от поругаване. В повечето стари държави с древна култура, освен национален език, има и музикален жанр, който без съмнение се е утвърдил като национален. Всеки средно образован човек може да различи националната музика на индийците, китайците, гърците, руснаците, испанците, англичаните, арабите. Много народи обаче нямат национален език и национална музика, защо исторически те са сформирани чрез отделяне от някакъв друг народ.

Българите са древен народ, който е образуван не чрез отделяне от друг народ, а напротив, чрез поглъщане на други етноси и племена. Поради тази причина, българската национална, т.е. народна музика е изключително оригинална, многообразна и богата. Например по брой записани текстове и мелодии тя превъзхожда около 10 пъти френската национална музика. Да не говорим за богатството от ритъм, ладови тоналности, мелодии и мотиви. Срещу такта 2/4, типичен за западно-европейската музика, ние имаме десетки неравноделни тактове. За разлика от простата минорно-мажорна ладова система, единствена за западна Европа, ние имаме поне още 7 други. Като се добавят и безмензурните мелодии (субати), тези своебразни "оперни арии" на старите българи, музикалното богатство на българския фолклор става уникално. Даже околните балкански народи нямат неравноделни тактове и субати, освен ако не са "откраднали" нещичко. Познава ли се това богатство, използва ли се, извлича ли се някаква полза от него? Нито едното, нито другото, но това е отделен въпрос. Някой губи от това и никак не е лесно да се отгатне кой губи.

            Наскоро беше излъчено една музикална композиция от телевизионния канал BTV (каналът на Рупърт Мърдок), представена като "послание на България до Европа". Разбира се, в една демократична държава всеки може да си композира и избира заглавия на своите творби, но и всеки, който желае, може да коментира тези творби. Тази "музикална творба" представлява несъмнен и нескрит образец на "чалга". Само по себе си, това "послание" е подигравка с националните символи и би трябвало да попадне по ударите на закона за тяхната защита. Но не е само това. По време на поредното ежегодно състезание "Мис България", участничките, облечени с бански костюми и завити с българския трибагреник, са "марширували" под звуците на тази циганизирана музикална композиция. Идеята за този особен вид "демонстрация" е била да се изрази несъгласие със затварянето на 3 и 4 блок на АЕЦ "Козлодуй", още повече, че победителката в състезанието е била от град Козлодуй. Когато сцената с полуголите българки, завити с националното знаме, маршируващи под музиката на чалга пред очите на европейците беше коментирана пред водещите на предаването "Коритаров лайф" на канал Нова телевизия, водещата искрено се очуди, че в това имало нещо нередно! Най-големият "почитател" на чалгата и нейното издигане като "национално-определяща" музика за българите и "музикален символ на нацията пред света" обаче беше и си остава Слави Трифонов, водеща фигура в телевизионния канал на Мърдок.

            Разбира се, няма нищо лошо в това, някой да харесва циганска музика. Аз лично много харесвам чиста циганска музика, а също индийска, турска, иранска, гръцка, арабска, руска, ирландска, африканска и т.н. Особено "космическо" звучене има етиопската музика. Националната музика на отделните народи е може би най-голямото културно богатство на света. Лошото е, когато някой, било от простотия или защото усеща за какво го търпят, се опитва да натрапва чужда музика и с това спомага за унищожаването на един културен модел.

        Това състояние е ярка характеристика на 15-годишния преход и състоянието до което ни доведе. В Русия този преход беше наречен много сполучливо "великата криминална революция" още преди 10 години. Днес там живеят най-много милиардери и най-много бедни хора от цяла Източна Европа. За прехода в България все още няма определение. Както изглежда, най-вярното определение за него ще бъде "чалга", което вече се предлага от много автори.

Защо чалгата беше създадена и зае значимо място в демократична България? Без да имаме претенции за пълнота, по-долу представяме няколко причини за това.

1.      На първо място това е мощното дезорганизиращо влияние на Турция върху съвременните българи, особено в първите години на демокрацията. Ежегодно, милиони българи ходеха в Капалъ чаршъ и само няколко хиляди в Македония. Най-силно е това влияние върху българските цигани, които днес практически не слушат друго освен съвременна музика от Турция. Българите, все пак като патриоти, слушат чалга. Макар да няма преки данни, но все пак самата Турция е силно заинтересувана от това, да се забрави и отстрани българския фолклор и се замени с чалга. За Турция е много по-полезно под ритъма на гьобек да се пее "целувам ти устните", отколкото да се свири хорото "Даваш ли даваш, балканджи Йово".

2.      Втората причина за избуяване на бурена на чалгата е състоянието на разюздан национален нихилизъм, характерен за българина от последните петдесет години. Както и македонизмът, българският национален нихилизъм има доста далечни корени още от времето на Османската империя и господството на гръцката патриаршия. По времето на социализма обаче той беше отгледан, наторен и поливан по най-ефективни начини чрез механизмите на държавните комунистически органи. За целта, историческата представа за миналото на българите беше изкривено и миниатюризирано. За да бъдат послушни, на българите им се внушаваше, че са малка, освободена и спасена нацийка без минало и че трябва да станат безродни синове на новия комунистически свят, обединен около Кремъл. Няма никакво значение, че "кремъл" на български означава "кремък, кремъл, твърд камък", а московския Кремъл е построен по подобие на крепостите - кремъли във Волжска България. За един българин, който не знае важния факт, че неговата държава е била империя, оказала огромно влияние върху Източна Европа едва ли ще знае незначителната подробност, че чалгата, която му пускат е османо-турски мотив от XVI-ти век.

3.      Стигаме до антиисторизма, който е биологичен баща на националния нихилизъм. Чалгата като музикално явление не може да се развие в страни като Гърция и Турция, където населението има съвсем правилна, даже доста пресилена представа за миналото на своята страна, за ролята на своите национални символи. В България обаче може. Ако прочетете историческата част на уеб-страниците на повечето български градове ще откриете, че там се отделя място на новокаменната епоха, бронза, тракийския период, елинския период, римския период и османския период. В някои случаи се отделят няколко редчета и за т.н. средновековие, което всъщност представлява "българския период". В някои случаи се споменава, че градът е включен в пределите на българската държава, но в повечето случаи това се "подразбира". Ако човек влезе в повечето български музеи ще открие главно експонати от времето на неолита, траките и римляните. Ако това е чужденец и то малко разсеян, може и да остане с впечатление, че музеят е римски. А за прабългарите, главното население на ранна България да не говорим - те са стопени до няколко хиляди и превърнати в ниски, кривокраки монголоиди. Няма никакво значение, че днес от техните гробове се изваждат двуметрови европеиди, че по едно и също време са създали империи на Дунав и Волга и са съставлявали половината от населението и управленческия елит на Хазария. Само т.н. "черни (покорени) българи" в Западна Хазария са били между 1 и 1.5 милиона. Резултатът от такава "антиистория" е чалгата в България и македонизма в БЮРМ. Не е възможно да градиш държава и нация и да тровиш нейните исторически корени. Каква полза, че си създал "две Българии", когато и двете Българии днес са буренясали, а децата им търсят препитание в чужбина. Крайният резултат на "двете Българии без корен" е катастрофално намаляващото население, разбягване на младите хора по света, застаряване на нацията, промяна на етническата картина, мощна тенденция към смяна на културния модел, спад в образователното и професионалното равнище. С една дума - чалга !

Hatshepsut


Отговорът е лесен! Чалгата унищожава българската музикална култура!

Това не е просто творчеството на вековния ни поробител, това е музиката, която води любителите си към културна пропаст - пълно изпростяване и повличане по фалшиви, порочни морални ценности.

Човекът е същество, което отдавна е загубило първичността си и обогатило съществуванието си с културна обвивка. Музиката е само едно от измеренията и.

Това каква музика слушате, често може да определи и състоянието на вътрешният ви свят и културното ви ниво.

Защо чалгата говори за ниско ниво на култура?

   1.  За да се напише текст за чалга, са нужни не повече от 15 минути и бутилка шампанско (за да отпразнуване великото си произведение).
   2.  Мелодиите, колкото и примитивни да са, са крадени.
   3.  Стереотипите на чалгата са ориенталските ритми, безмозъчността и силикона.
   4. За да прикрият ужасните си гласови данни чалга певиците използват телата си - последна дума на пластичната хирургия, това е и причината чалга изпълнителите от мъжки пол да не могат да надминат женските в бранша, освен ако около тях не се намира изпълнител от женски пол, или говорим за Азис (ако изобщо можем да приемем това същество за част от мъжкия пол, но той привлича феновете по друг начин). С други думи чалга феновете отиват да гледат сеир.

Чалгата води до:


    *  смешни начини на обличане
    * изпростяване
    * изпедерастяване
    * склонност към други анормални и аморални действия


С други думи: Чалгата ви превръща в шибан идиот!

http://vanadisbg.blog.bg/

Hatshepsut

Чалга
 

Типична поп-фолк визия

Музика (по-точно "музика"), надигнала се от бездните на кръчметата сред алкохолни и тютюневи изпарения, и свила първото си гнезденце в самотните нощи на тираджиите. Постепенно еволюирала до по-излъскания продукт Поп-фолк, но запазила първичните си полови белези (виж картинката). Първите сигнали за звуковото завладяване на туземните населени глави датират от 70-те години на 20 век. Стратегически внучавано от Радио Белград, днес Чалгата /Турбофолк-ост./ владее съзнанието на милиони послушници по света.

Образци на лиричните достижения на чалгата:

Извади парите, чиче,
аз съм палаво момиче.
Знам, че искаш ти със мене
да се любиш дълго време.

Шоколади, шоколади,
бонибони, шарени бонбони.
Весело е, хубаво е
и отвсякъде се чува музика.

Хей бонбонче дай милионче
може два дори
няма дълго да те чакам
друг ще те смени


Изпълнителите

Полуголи жени (по-рядко мъже), обичащи да увиват на гласна буква (предимно на АaaААaaААaaАА) с доста неприятна извивка накрая (на границата на човешкия слух, предизвикваща напукване на очите). Говорният дефект е с предимство и е на почит (много е SEXY когато "з","ч", "с" и "ш" се произнасят по един и същ начин).

Визията на изпълнителите и техните видеоклипове прави очевидна загубата за евентуалната българска порно индустрия; разликата е там, че в последния случай озвучението би било по-добро. Клиповете се излъчват екслузивно по специализирани телевизионни канали. Макар и различни по собственост и програма, всичките те имат едно и също мото - ,,Канал <Х> - там където проститутките пеят!"

Съществуват серия от правноустановени норми за присъждане на титлата "Чалга Певица/Певец", като някои от най-известните са:

- да има само едно име, за предпочитане от не повече от 2 срички (пример: РайНа, ПеПа, СашКа, МиЛа, РеНи). Поради очевидната интелектуална ангажираност на феновете с вечния въпрос "Кой съм аз и какво правя под масата", те трудно запаметяват по-дълги имена на своите любимци.
- да бъде максимално лишен от интелект с цел доближаване до общата народна маса
- да има вид/излъчване/поведение на порно-звезда или най-малкото да се стреми неуморно към придобиването на такъв.
- представителките на женския пол с изкуствени гърди имат предимство на изпита
- минимални познания по музика. Дори и само ако знаят една нота, кандидат фолк-дивите (фолк-диваците) са отстранявани от изпита с право за явяване на следващата година при доказан напредък в забравянето на ноти.

https://dreal.net/wiki/index.php/Чалга

Hatshepsut

Чалгата - музикалната чума на нашето време

Автор: Христина Христова


 
/Поглед.инфо/ Знам, че по-голямата част от читателите вече ме намразиха само от заглавието. Но какво да се прави. В българския свят чалгата се лее на талази отвсякъде и въпреки своя патологичен генезис, вече се превърна в норма на колективното битие. Така че авторефлексията, като контрапункт на тази масова зараза, е просто неизбежна и е породена от инстинкта за самосъхранение в тези от нас, които поради определени индивидуални и културологични предпоставки сa се оказали имунизирани срещу вируса на тази ,,музикална" чума.

Поставям ,,музикална" в кавички не само защото чалгата няма нищо общо с това изкуство, а и защото тя е набор от определени понятия и визии, които вървят в комплект, и в крайна сметка в най-тежките случаи на това заболяване се превръщат в цялостен мироглед и начин на живот. Смятате, че това твърдение е крайно, но всъщност е точно така. А и тази е откровената цел на внедряването и разпространяването на продуктите на чалга-индустрията във всички нива на обществения живот.

Разбира се, за да бъде ефектът сигурен, чалгата върви задължително с много разголена плът, тежък грим, обувки на кокили, ботокс и силикон. Колкото повече, толкова по-добре. Всичко това е част от естетическото въздействие на набедения за изкуство жанр и довежда до екстаз своите фенове. Еротичната визия отдавна е преминала в откровено порно и удря директно в сексуалните инстинкти на целокупното население, активирайки примитивните и хтонични пространства на неговото колективно несъзнавано. Държан на тази невидима каишка, фенът е насочван последователно и коварно към едно неусетно, но успешно затъпяване, което потиска всяка чувствителност към стойностното в изкуството, към значимите и съществени теми в живота на личността и колектива.

Но не само това. Масовият зрител/слушател е облъчван непрестанно и отвсякъде с пошли и елементарни текстове като за дeбили, докато самият той се превърне в дeбил. Но така или иначе агресивното натрапване на тези обиждащи всеки нормален слух ритми вече преминаха своята кулминация, защото резултатите отдавна са налице и всъщност целта е изпълнена. Затова и сега чалга-облъчването мина в профилактичен режим, колкото да поддържа постигнатото ниво на затъпяване в електората. Защото този електорат трябва да бъде държан с изпилен естетически рефлекс, което пък си е част от целенасоченото оглупяване на нацията и нейното лесно манипулиране.

Когато един народ изпитва душевен екстаз от поредната фолкаджийска безсмислица и ,,Излезъл е Дельо хайдутин" му звучи твърде демоде, с този народ на практика е свършено. Точно кога и как е просто подробност.

Наскоро организирах частно събитие с участието на Валя Балканска. Оставихме изпълнението й на приглушена светлина. В полусенките на здрача се чуваше само божественият й глас с една от най-прекрасните български песни, която лети и в космоса. Беше наистина много красиво, силно и въздействащо. Веднага след нейното участие, колкото и да бяха впечатлени, гостите на тържеството поискаха чалга. Невъзможно е да ви опиша абсурда и срама, които изживях, седейки до Валя на фона на едно музикално безумие, звучащо като кошмарна карикатура на всичко стойностно и свято.

Неотдавна бях изумена от новина, отразена широко в интернет-изданията и предизвикала общественото възмущение. Една от силиконовите певачки беше цъфнала при първокласници, за да разходи бюста си и да подарява някакви енциклопедии. Беше посрещната с хляб и мед от директорката на училището, а една от учителките беше уловена на снимките в мига, в който изпитва неописуем екстаз и преклонение от височайшата особа, еманирала в своята визия всички неосъществени копнежи на средностатистическата, сексуално нереализирана домакиня. Първоначалното ми втрещяване бързо беше последвано от проумяването, че всъщност музикалната чума на нашето съвремие вече си е свършила работата и мисията е изпълнена.

Една голяма част от българското общество е невъзвратимо болна. По никакъв начин не е възможно проумяване от страна на потърпевшите за мащабите, с които е поразено тяхното съзнание. Щом стигнахме дотам директорка да посреща в училището с хляб и мед една персона, символизираща пълния духовен и морален упадък в съвременния ни живот, значи положението е наистина отчайващо. И тъй като на голяма част от българския народ вече не му е до песни и веселие заради тежкия и мизерен живот, на помощ дойдоха турските сериали, които със своя драматично-трагичен заряд са по-адекватни на измъчената душа на зрителите.

Но това е друга тема.

Така или иначе аз лично изход не виждам, освен всеки от нас да се спасява както може. Току виж, на българския народ в един момент му просветне, че е позволил едни хора със златни джобове да го превърнат в  зомбирано човекоподобно същество, тръгнало по крива и задънена пътека към своята човешка и колективна същност.

Но тъй като да се разсъждава дълго за чалгата е начинание, опасно за всеки ум, бил той и закален като моя, ще си прочистя съзнанието с едно парче от ,,моите". Пък ако ви хареса, може да си отворите и втория линк.


Nightwish - Sleeping Sun (DVD End Of An Era) HD


Nightwish - 05 The Phantom of the Opera (End of An Era) Live

http://avtorski.pogled.info/article/52009/CHalgata-muzikalnata-chuma-na-nasheto-vreme

Hatshepsut

Чалгата е средство за затъпяване и ликвидиране на личността и превръщането ѝ в говедо


Резултатът от развъждането на чалгата в България е безвъзвратно увреждане на поредица от поколения, придобили ориенталски навици и калинки в главите. Колкото повече чалга, толкова повече тъпак до тъпак! Като се започне от училището, улицата, нощното заведение и средите на бизнеса, та се се стигне до политиците ни!

Моля се на Господ чалгата да се гътне и никога повече да не чуя звук от тази просташка, лишена от всякакъв смисъл, ритъм и послание тъпня. Дано отиде в забвение и да я погълне канализацията, да стигне там, където и е мястото. Тя издевателства над личността ми десетилетия, тормози чувствителността ми, изнасилва слуха ми, натрапва ми се в ежедневието от получовеци с отрицателно IQ.

Ако искате да остане още някой образован и смислен човек в тази държава, удушете чалгата. ЛИНЧУВАЙТЕ Я, СКЪСАЙТЕ Й ГЛАСНИТЕ СТРУНИ. Разберете, че това е долнопробна музика, която унищожава и малкото останали мозъчни гънки на предпочитащите я.

Тя е средство за затъпяване и ликвидиране на личността и превръщането й в говедо. Тя е инструмент, който извращава децата и ги прави карикатури. Тя е разпад на ценностната система. Тя е бич за културата. Тя е невежество и неосведоменост. Тя е отвратително коварна българска действителност, натрапена в битието на хората и възприемана за нещо добро. Извинете ме, но е тотално музикално ориенталско Л*ЙНО

Цвета Кирилова, Фейсбук

https://bgjournal.info/

Hatshepsut

Кючек "Паисий" разгневи общество и политици

Dnes.bg откри създателите му - оркестър "Джамайка"     

През лятото на 2009 цигански оркестър, канен на сватба в Сливен, изсвирва на тълпата кючека "Паисий".

"Имаш хубава жена, имаш хубав шеф, а той се казва Паисий", пеят от оркестър "Джамайка".

Месеци по-късно, качена в нета, песента предизвика общественото недоволство и накара различни политически централи да сезират прокуратурата за гавра с българската история и памет.

Юристи тепърва ще преценяват дали е необходимо завеждане на наказателно дело срещу изпълнителите, или пък ще бъде внесен само граждански иск.

Според ВМРО този кючек, от една страна, сегрегира и стимулира ромите към гавра с националните ценности, а от друга - развращава младежите, които си разменят парчето по GSM-ите.

http://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/06/23/kiuchek-paisii-razgnevi-obshtestvo-i-politici.93265