• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

22 September 2019, 09:42:27

Login with username, password and session length

Theme Selector





Members
  • Total Members: 47
  • Latest: tzviata
Stats
  • Total Posts: 10122
  • Total Topics: 1155
  • Online Today: 40
  • Online Ever: 296
  • (29 July 2019, 04:32:47)
Users Online
Users: 0
Guests: 25
Total: 25

Относно въвеждането на вероучение в училищата

Started by Hatshepsut, 21 August 2018, 13:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hatshepsut

Това са данните за избралите да учат "Религия" (православие и ислям) ученици за последните 11 години. Техния брой е маргинален и е спаднал от 1,75% под 0,8% за последната учебна година, което обяснява защо толкова много поповете напират да направят предмета задължителен...



https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153474564802021&set=a.429462212020&type=3&theater

Hatshepsut

20-годишнина от въвеждането на предмета Религия в българското училище

Представяне на сборникът "Модели на сътрудничество между Църквата, общинската власт и държавата за провеждане на религиозно образование (1997-2017)

На 5 юли 2017г. от 18 ч. в салона на Софийската митрополия на ул. Калоян 7 бе представен сборникът "Модели на сътрудничество между Църквата, общинската власт и държавата за провеждане на религиозно образование (1997-2017)". Събитието се провежда с благословението на Негово Светейшество Българския патриарх и Софийски митрополит Неофит и е посветено на 20-та годишнина от въвеждането на предмета Религия в българското училище.
Представянето се организира от Информационно-просветния и катехизаторски отдел на Софийска св. митрополия и Центъра за образователни инициативи Двери.

Авторският екип на изданието - д-р Полина Спирова, д-р Златина Каравълчева и д-р Росица Георгиева, представиха основните модели на сътрудничество между различните институции, изградени през периода 1997-2017 г. за провеждане на религия и перспективите, които се очертават пред този тип образование.
Западно- и Средноевропейският митрополит Антоний, който е почетен председател на Центъра за образователни инициативи Двери, разказа за някои от дейностите му.
Представянето на сборника е една от инициативите, с които се отбеляза 20-годишнина от въвеждането на предмета Религия в българското училище.
В изданието, финансирано от дирекция "Вероизповедания" на МС, са обобщени основни модели на сътрудничество между църковни, общински и държавни институции в областта на религиозното образование, които са изведени на базата на докладите от организирания от Русенска митрополия Национален семинар на тема: ,,Взаимодействие между Църква, общинска власт и държава в сферата на религиозното образование. Добри практики и перспективи" (април 2016). Обобщените модели успешно могат да бъдат приложени и адаптирани към различните условия в страната.


Hatshepsut

Понеже въпросът за изучаването на вероучение в българските училища периодично се повдига, ще споделя моето мнение - аз съм категорично против изучаването на вероучение в училищата поради следните причини:

1. Аз съм привърженик на секуларната държава и светското образование, в училищата не трябва да се извършва религиозна пропаганда. Религията е въпрос на личен избор на всеки човек и не трябва да се натрапва по някакъв груб и казионен начин.
2. Ако бъде допуснато изучаването на християнско вероучение, трябва да се допусне и изучаването на ислям, което за мен е неприемливо.
3. Часовете по християнско вероучение започват с молитвата "Отче наш"... Към кого е отправена тази молитва? Моето мнение е, че когато се отправя молитва или благодарност към някое божество, задължително трябва да се спомене неговото име. В случая с молитвата "Отче наш" не се споменава никакво име, а истината е, че тази молитва е отправена към еврейския бог Йехова   :rolleyes:
4. Не смятам за правилно в училищата да се пропагандират "ценностите" на Стария завет, а именно - човешките и животински жертвоприношения, убиването с камъни за щяло и нещяло, робството, полигамията и левирата.
5. Не смятам за правилно пропагандирането на еврейския расизъм и ционизъм, а именно поднасянето като абсолютна истина на твърдението, че евреите са богоизбран народ, а останалите народи са второ качество. Не смятам за редно децата в училищата да бъдат възпитавани, че евреите са нещо повече от нас.

И накрая - моят личен пример: аз не съм учил вероучение и не съжалявам за това. И въпреки че образованието едно време беше атеистично, аз никога не съм бил атеист и няма да бъда  :smile-1:

генерал Жеков

Аз съм против.Религията в сегашния си вид,Христовата религия-като наша първостепенна,не е правилната за нас религия.Докато не се направи преход към старите ни Богове и традиции-вероучението,като учебен предмет е излишно
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!