• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

13 December 2019, 06:13:37

Login with username, password and session length

Theme Selector





Members
  • Total Members: 55
  • Latest: dhp
Stats
  • Total Posts: 11067
  • Total Topics: 1192
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 322
  • (05 December 2019, 07:02:22)
Users Online
Users: 1
Guests: 6
Total: 7

Изродено изкуство

Started by Hatshepsut, 04 September 2018, 06:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hatshepsut

Изродено изкуство

Реших да пусна тази тема, където да публикуваме и анализираме някои от произведенията на изроденото изкуство.

Всеки човек би трябвало да се стреми към красивото и прекрасното, да има усет за правилни пропорции, симетрия и хармония и да може да прокара ясна граница между красивото и грозното, между нормалното и уродливото.

Неотменими качества на всяко произведение на изкуството трябва да са красотата и хармонията, които трябва да прозират както в цялата творба, така и в конкретните детайли от нея. Може би не съм достатъчно модерен или не разбирам от изкуство, но за мен изкуството трябва да поражда в зрителя естетически чувства, а не да предизвиква недоумение или в най-лошите случаи отвращение. А тези, които дават луди пари за подобни "произведения на изкуството" и "инсталации", като някои от показаните по-долу, не са добре с главния мозък  :mad:









Hatshepsut

На произведенията на Пабло Пикасо ще посветя отделен постинг.

Източник: https://www.svetlosenki.com/index.php?option=com_content&view=article&id=314:2009-06-07-17-34-37&catid=61:2009-06-04-21-11-11&Itemid=100






















Hatshepsut

И сега - картините на един неизвестен за мен художник...



Не се съмнявайте, че авторът е гений!
Защо ли, като гледам тези "картини", се сещам за приказката на Андерсен "Новите дрехи на царя"  :aha:
Не е ли време да се намери някой художествен критик, който да каже, че "царят е гол", т.е. че такива автори са мошеници и бездарници, които се възползват от глупостта на снобите и парвенютата?

А ако са ви харесали "новите дрехи на царя", ето ви още едни, в син десéн:


Hatshepsut

...и отново за Пикасо, в интерес на истината, той има и хубави творби:












Hatshepsut

Картина на Пикасо продадена за 44.9 милиона долара

http://news.ibox.bg/news/id_1143928575



Картина на световноизвестния художник Пабло Пикасо беше продадена за сумата от 44,9 милиона долара. Произведението беше продадено на търг от аукционна къща "Сотбис" в Лондон.

Става въпрос за картината ,,Жена, седнала до прозорец" (Femme assise pres d'une fenetre), на която е изобразена Мари-Терез Валтер, с която художникът е поддържал интимни отношения и която е сочена за негова муза.

Двамата се срещат през 1927 година в Париж, когато Пикасо е на 46 години, а тя едва на 17 години. През това време той е женен за украинската танцьорка Олга Хохлова. Дълго време връзката им остава в тайна заради голяма възрастова разлика помежду им и брака на художника.

Мари-Терез Валтер обаче вдъхновява много творби на Пикасо. (комай и те са в същия стил)  :whistle:



https://en.wikipedia.org/wiki/Marie-Thérèse_Walter

Hatshepsut

Абстрактно платно, продадено за 43,8 млн. долара


Картина на американския художник Барнет Нюман беше продадена на аукцион в Ню Йорк за 43,8 милиона долара.

Монументалното платно на експресиониста Барнет Нюман (1905-1970) Onement VI беше предложено на търг с произведения на съвременното изкуство, организиран от аукционна къща "Сотбис" в Ню Йорк.

Цената е рекордна за произведение на този художник. Предварителната оценка на творбата, рисувана през 1953 г. бе 30-40 млн. долара.

Представители на "Сотбис" са отказали да съобщят кой е предложил картината Onement VI на търга, но според арт дилър тя се е намирала в колекцията на съоснователя на компютърния гигант "Майкрософт" Пол Алън, който я купил през 2000 г.

Миналата година Onement V (1952) беше продадена на аукцион на "Кристис" за 22,4 млн. долара.

Картината "Площадът пред Миланската катедрала" на 81-годишния германски абстракционист Герхард Рихтер от 1968 г. също установи рекорд на търга. Тя бе продадена за 37,1 млн. при предварителна оценка 30-40 млн. долара.

За 22 милиона долара беше купена скулптура на френския авангардист Ив Клайн от 1959 г.

А картината "Безсъзнателното синьо" от 1946 г. на класика на абстрактния експресионизъм Джаксън Полък беше продадена за 20,9 млн. долара.

Редица картини на известни автори като например Анди Уорхол и Джеф Кунс или бяха продадени на цени под предварителната оценка на специалистите, или изобщо не намериха купувач.

Днес аналогичен търг организира другата прочута аукционна къща "Кристис". Сред топ лотовете са картината на Полък "Номер 19" (1948) и платното на класика на американския поп арт Рой Лихтенщайн "Жена с шапка с цветя" (1963). Всяка от тези картини е с предварителна оценка около 30 млн. долара.

https://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5772571#

Hatshepsut

Потрес! Тази картина струва... 85 млн долара


Каквито и суперлативи да внушават експертите от аукционна къща ,,Кристис", тази картина е просто... отвратителна. Става въпрос за шедьовъра на Франсис Бейкън, изобразяващ неговия приятел Лусиан Фройд. Картината може да се продаде за астрономическата сума от 85 милиона долара, пише BG News. Такова е мнението на експертите от ,,Кристис".

Картината е смятана за може би най-великата творба на Бейкън. Тя е една от най-прекрасните, предлагани за продажба през настоящото поколение - така описват от аукционната къща триптиха, рисуван през 1969 г. Също и като неоспорима икона на изкуството през ХХ век.

Като компромисен вариант картината може да бъде наречена отвратителен шедьовър. Кое от двете определения ще си избере човек, зависи от зрението и банковата му сметка. За средно статистическите хора, разкривените образи на Фройд представляват отвратителна гледка.
За колекционерите мултимилионери, триптихът е страст и инвестиция. Може и в обратен ред.

Всяко нещо струва толково, колкото бъде платено за него. Творбата на Бейкън е оценена на 85 милиона. По време на търга може и да бъде надмината. Пред такива многомилионни факти е най-добре да се замълчи. И безмълвно да се възхищаваме на шедьовъра. Колкото и отвартителен да е. Така е в живота подчинен на цената. Който говори за прекрасно изкуство - да замълчи.

http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=625398

Hatshepsut


Жоан Миро /1893- 1983/.



"Човек хвърля камък по птица"


"Жена и птица"


"Personatge"




Grande_Maternite



Hatshepsut

Китаец си отряза ребро, носи го като гердан. Това изкуство ли е?

Китайски авангардист накара да му отрежат реброто без упойка, а след това го носи на герданче в рамките на арт проект, пише в. "Дейли мирър".
Хъ Юнчан е един от най-известните китайски артисти.
В рамките на своята инсталация "Един метър демокрация" той направи разрез на тялото си от врата до бедрото под наблюдението на лекар, без използването на упойка.
Всичко това бе филмирано с камера. След това бе отрязана част от реброто му, която Юнчан носи на врата си под формата на герданче.
Преди операцията Хъ Юнчан е провел псевдо-демократичен вот в присъствието на зрителите дали да я осъществи или не.
"Резултатът показа 12 "за", 10 "против" и 1 въздържал се", спомня си творецът.
Целта на пърформанса на 47-годишния Юнчан била да се илюстрира "напрежението между индивида и държавата в Китай".
Заглавието на арт-проекта "Един метър демокрация" е свързан с размера на разреза, извършен върху тялото на авангардиста.
Предишните пърформанси на китаеца включваха зазиждането му в бетон за 24 часа и "разделянето на реката на две" със собствената му капеща кръв, докато той виси от кран.
http://www.vesti.bg/razvlechenia/kultura/myzh-si-otriaza-rebro-nosi-go-kato-gerdan.-izkustvo-6011730





http://www.mirror.co.uk

Hatshepsut

Тази информация е от 2014г.

Мъже си духат в музей - било изкуство


,,Авангардна" пиеса с гей ласки на Иво Димчев ще се гледа с намаление от ученици и пенсионери.

Срещу скромните 8 лева, 5- за ученици и пенсионери, жители и гости на Варна ще имат възможността в събота да наблюдават как мъже си въртят свирки в местния Исторически музей. Съмнителното удоволствие е част от спектакъла на авангардния хореограф Иво Димчев ,,Айкюр", който за първи път се поставя на наша сцена, пише в. ,,Всеки ден". 38-годишният артист твърди, че идеята за представлението му е дошла от ,,егоцентричната нужда да пресъздаде своя превъзбуден и полово неопределен аз".

Иво Димчев е известен с провокативните си спектакли, като неведнъж е предлагал на зрители да се събличат на сцената срещу пари в брой. За нещастие на ексхибиционистите, търсачите на лесна пачка и обикновените извратеняци обаче, половият акт в ,,Айкюр" ще бъде изпълнен от него и колега актьор.

,,Парите са просто средство за сваляне на гарда на срама. Така хората получават оправдание да се съблекат, да симулират секс, да направят някое безобразие, което всъщност желаят. Като им дадеш някой лев, вече си имат оправдание", твърди разкрепостеният Димчев.

,,Шегата настрана, ама се притеснявам на някой старец да не му прихлопа сърцето, като види как се размахват пишки по сцената. Приготвили сме линейка с дефибрилатор за вечерта на пърформънса", пошушна човек от организаторите на фестивала ,,Въртиго", част от който е пиесата на Димчев.

Перверзията се осъществява с подкрепата на Министерство на културата, Фонд ,,Култура" на община Варна, Фондация ,,Америка за България", Програма ,,Изксуство в движение", Фондация ,,Арт Офис" и др.

https://novini.bg/show/osemnadeset-plus/251878


Министерството на културата подпомага гей шоу

Мъжкият орален секс намери спонсор в лицето на Министерството на културата. Звучи като шега, но не е. Във Варна започна фестивал за съвременен танц и
 
алтернативни изпълнителски изкуства под името ,,Вертиго". В програмата е залегнало представление, в което се имитира орален секс между мъже. Автор е Иво Димчев, който според разпространената информация бил авангардист и много известен в чужбина.
Фестивалът има ,,институционална тежест". Сред обявилите подкрепата си за него се е намърдало не само ведомството на Вежди Рашидов, но и фонд ,,Култура" на Община Варна. Пари са дали фондация ,,Америка за България" и други неправителствени организации.

Домакин на проявата е държавна институция - Регионалния исторически музей. Оралният секс ще се изиграе в тиха зала между експонати и архиви.
За Димчев четем в пресата, че ,,атакува всички човешки норми", ,,забележителен пърформър" (каквото и да означава), на спектаклите му рядко някой бил облечен. ,,Добрата новина" е, че на варненската музейна сцена мъжкият орален секс щял да е между артисти, а не с човек от публиката, както се случвало друг път. В разпространеното видео към представлението ,,I cure" виждаме гол подскачащ мъж.

За друго шоу на друг автор, озаглавено ,,Фаетон: Изверги", четем в анотацията:  ,,Представление за безграничното желание на предела на света. Опит за нечовешки театър или за преобръщане на трагическото. Театър на извергите, които идват след нас. Нечовешкият театър е театър на безграничното желание - желанието, което надскача човека. В безграничното желание няма надежда за изход. Желанието е Чудовище".

Трябва да подчертаем още, че този фестивал на мъжката оралност, извергите и нечовешките чудовища е отворен за деца. Различните представления имат възрастови ограничения, но не е ясно коя майка ще пусне детето си въобще. Припомняме, че фестът не е частна проява, а е подпомогнат от Министерството на културата и Община Варна.
Преди 6 месеца морската столица на България преживя шумен културен скандал.

Художникът Калоян Илиев - Кокимото подреди изложба ,,Еротична нотка в колелата на християнската машина". Тя бе разкритикувана от митрополит Йоан Варненски, а кметът Иван Портних забрани поставянето й в Градската галерия. ,,Галерията е културна и научна организация. Тя участва в осъществяването на държавната политика по опазване на културните ценности и музейното дело с познавателна, образователна и естетическа цел. Изложбата е срещу българското достойнство, християнски ценности и морал", постанови съветът по култура към общината.

Сега обаче никой не вижда проблем в мъжката орална хомосексуалност, макар че всичко, което се отнася за галерията, важи и за музея. За възпитателня ефект няма смисъл да говорим.

http://www.desant.net/show-news/31841/

Hatshepsut

04 September 2018, 06:50:21 #10 Last Edit: 07 December 2019, 20:06:00 by Hatshepsut
Продават невидимо изкуство в САЩ


Ню Йорк. Може ли невидима картина да бъде изложена в галерия и да се продава. Американската художничка Лана Нюсторм отговаря положително на тези въпроси. Преди дни тя изложи своето "невидимо изкуство" в нюйоркската галерия ,,Шулберг".

Множество ентусиасти присъстваха на откриването на изложбата и оцениха по достойнство "картините" и "скулпторите" на 27-годишната художничка.

,,Фактът, че не можете да видите една творба, не означава, че не съм работила часове наред над създаването й", обяснява Нюсторм. Тя твърди, че изкуството е въпрос на въображение и има за цел публиката да си взаимодейства с него.

,,Когато тя описва това, което не можем да видим, вие започвате да разбирате защо едно от нейните невидими произведения могат да донесат повече от един милион долара", разказва Пол Руни, агент на художничката, който твърди, че тя може да се превърне в най-влиятелния художник на нашето време.

Руни е категоричен, че колекционери предлагат луди пари за невидимите творби в ,,Шулберг".

https://www.standartnews.com/index.php/kultura/prodavat_nevidimo_izkustvo_v_sasht-255555.html

Hatshepsut

Защо модерното изкуство не струва!


Hatshepsut



През ноември 2011 година, в музея на Дортмунд, Германия чистачка унищожила произведение на съвременното изкуство, оценено на 800 000 евро. Творбата, наречена "Когато започне да капе от тавана", представлявала леген, съдържащ утайка от водата от тавана. Чистачката видяла мръсният леген и старателно го изчистила, като нанесла един от най-големите удари върху съвременното изкуство, показвайки, че макар и да струва 800 000 евро, това е просто най-обикновена мръсотия. През февруари 2014-та година историята се повторила в Италия. В музея на град Бари чистачка изхвърлила няколко смачкани хартии и събрала трохите от бисквити от една маса, които, както се оказало по-късно, са били част от художествена инсталация, която струвала 10 000 евро. И може би няма да повярвате, но историята се повтаря и трети път. И отново в Италия. В град Болцано чистачка видяла инсталацията "Къде ще танцуваме довечера?", представляваща разхвърляни по пода празни бутилки от шампанско, фасове и хартийки от бонбони. Разбира се чистачката събрала всичко с метлата и го изхвърлила в кофите за боклук...