• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

21 October 2020, 08:04:24

Login with username, password and session length

Theme Selector





Members
  • Total Members: 105
  • Latest: StoyanN
Stats
  • Total Posts: 17723
  • Total Topics: 1287
  • Online Today: 62
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 0
Guests: 32
Total: 32

Стефан Дечев - новият македонизъм на умнокрасивците

Started by Hatshepsut, 12 October 2020, 14:58:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Topic keywords [SEO] македонизъмнихилизъмродоотстъпници

Hatshepsut

Стефан Дечев - новият македонизъм на умнокрасивците


Стефан Дечев завършва история в Софийския университет ,,Св. Кл. Охридски". Специализира в Амстердамския университет и Централноевропейския университет в Будапеща. Бил е гост-преподавател в Университета Комплутенсе в Мадрид и Университета в Грац. Специалист е и автор на множество изследвания в полето на модерната и съвременна българска история и историография. Преподава в Югозападния университет в Благоевград и Софийския университет.


При всички случаи ренегатът Стефан Влахов-Мицов постъпи по-почтено, като се зачисли на котлова храна в Скопие...

Автор: Петър МАРЧЕВ

https://voice-bg.com/29-glasat-na-bulgaria/7174-latent_mak.html

Честно казано, нямам време и нерви да проучвам цялостното ,,творчество" на историка Стефан Дечев, преподавател в Софийския университет и в Югозападния университет и автор в такива издания като ,,Маргиналия", ,,Либерален преглед" и ,,Свободна Европа". Но съм запазил в паметта си негативни усещания след прочитането на негови публикации на македонска тематика в ,,Свободна Европа".

След една от тях изданието бе принудено да публикува и опровержение от името на Македонския научен институт в София. Ще си позволя да коментирам само някои /меко казано ,,спорни"/ постановки на доцента от последните му медийни изяви.

,,Като историк аз зная много добре имената на известните етнически македонци от края на 19 и началото на 20 в., които обикновено се премълчават в София – това са Теодосий Гологанов, Георгия Пулевски, Кръсте Мисирков, Стефан Дедов, Диамандия Мишайков, Димитрия Чуповски." Това твърди Дечев в скорошно интервю, публикувано в медията с красноречиво име ,,Маргиналия".

Вярно е, че етнически македонци е имало, но това е било в древността, по Евангелско време и преди това. После земите на географската област Македония се населват от българския етнос, който доминира процентово над останалите етноси /гърци, турци, албанци, евреи и цигани/ в продължение на над едно хилядолетие. Така че, да се говори за ,,етнически македонци" в края на ХIХ и началото на ХХ век не е наукосъобразно и употребата на подобен термин поставя под съмнение квалификацията и/или почтеността на автора. Съществуването на преки потомци на античните македонци в днешна Северна Македония бе

основна мантра на Античния македонизъм

от епохата на Груевизма.

Но защо я повтаря един български университетски преподавател?

Друг цитат от Ст. Дечев:

,,В българската историография обикновено се крият впечатленията на български дейци за времето на Втората световна война, които говорят за дистанцираност на местното население в Македония; за това как една немалка част от него вече се било приобщило към реда и живота в Югославия; как дори и много от недоволните от сръбската доминация са зле настроени и към българската власт; за постоянно растящо негативно отношение в резултат от поведението на българските административни и военни власти. Тези натрупвания през август и септември 1944 г. водят и до тотално преобръщане на настроенията. А точно това е контекстът, в който расте популярността на идеята местните говори във Вардарска Македония да станат вече книжовен език. Става дума за политически контекст след 20-годишна сръбска власт и над 3 години българска... За популярността на тази идея ясно говори обстоятелството, че дори и прогерманската десница в Македония, както и емисиите на Радио Скопие (когато германците все още контролират всичко) използват все още некодифцираните народни македонски диалекти. Изводът може да бъде само един – през лятото и есента на 1944 г. във Вардарска Македония онзи, който е искал да има успешна политика и обществено влияние, независимо от политически си цвят, трябвало да се съобразява с този факт и с нагласите за самостойна Македония. И още – езикът, който българските езиковеди след време ще обявят за ,,изкуствен" и "коминтерновско творение" бил използван от всички – партизани, вемереовци, германците."

Не ви ли звучат тези редове като made in МАНУ?

Или може би като сделано в СССР?



А знаете ли кой е един от основните доводи на доцента за горните твърдения за негативните настроения на местното население към българската администрация? Това е прословутият мач между местния футболен отбор ,,Македония" /Скопие/ и ,,Левски" /София/ от 29. март 1942, върху мотиви от който бе заснет по груево време македонисткият пропаганден филм ,,Трето полувреме". След едно съдийско решение местните запалянковци псували ,,Майка ви бугарашка"* по адрес играчите на ,,Левски" – и така от псувните на футболните лумпени авторът генерира генерални изводи. Малко известен факт е, че самите футболисти от отбора на ,,Македония" в знак на верноподанически чувства в началото на мача вдигат ръце за хитлеристкия поздрав, докато футболистите на ,,Левски" отказват и даже са глобени от Футболния съюз с 10 000 лева.

Може би искате да научите защо даже и хитлеристите проговарят на ,,македонски"? Ами кликнете в Уикипедия на ,,Независима република Македония". И ще прочетете това: ,,Във връзка с усложнената ситуация на фронта, капитулацията на Италия и все по-неясната позиция на България, през лятото на 1943 г. Гестапо обръща внимание на Хитлер върху предимствата за Германия от създаването на една независима Македония. Такова държавно образувание би дължало своето съществуване изключително на Германия, а това би означавало трайна връзка и признателност. Така Македония би се превърнала в благонадежден преден пост на Германия на Балканите и с него тя би си осигурила нов сателит с излаз на Егейско море, както и резервен вариант при промяна на политиката на България спрямо Райха. Така в началото на август 1943 г. инкогнито Иван Михайлов заминава от Загреб за Германия, като посещава Главната квартира за сигурност на Райха. Там се обсъжда идеята за организирането на Македония като отделна автономна държава. Михайлов разговаря с Химлер и други висши германски ръководители. От тях той получава конкретни инструкции - да създаде 3 батальона от доброволци, въоръжени с немско оръжие и муниции за действие в Западна Македония."

Както виждаме, и ,,спонтанното" проговаряне на есесовците на ,,македонски" си има своя интимна стратегическа обусловеност от националните интереси на хитлерова Германия. И в никакъв случай не е доказателство, че

,,jaзикот" вече се е бил самозародил

от хранителния бульон на западните български наречия. Или пък е бил иницииран от извънземните, както твърди сериозният учен проф. д-р Стефан Влахов-Мицов по отношение на зараждането на живота на Земята. /Но за личността на този одиозен габровец ще стане дума по-нататък.../

,,Джорджи, рапидно ке чекорим каj ургентнио, нурни се, чад над настанот!" – ей-така най-естествено са си хортували на македонски вемереовците Пере и Гоце през лето 1943-то на теферич край Вардаро – поне според представите на доцент Дечев.

Шегата настрана - очевидно е, че и нацисти, и коминтерновски болшевики мислят и действат еднакво – създават с едно махване на ръката нови държави, даже и нови езици и нации. И всичко това е ,,естествен процес", според българския доцент. Според мен, това е геополитическа перверзна вакханалия и Франкенщайновски престъпен експеримент, извършван върху част от българския народ. А за противоестествеността на тези процеси свидетелстват с пролятата си кръв онези близо 30 000 избити македонски българи на Кървавия Божик 1945, както и със страданията си други 130 000 българи, минали през концлагерите и занданите на Титова Югославия...

Но какво да се прави, когато на либералния медиен пазар свободните ниши са такива: за да те публикуват и хоноруват, статията ти трябва да предлага различна гледна точка, алтернативни ракурси, опозиции на такива консервативни старомодни ценности като семейство, отечество, родолюбие, религиозност. Да разковеш с думи национални построения, да нахлуеш като ,,Пуси райът" в Храма, да защитиш нарушените права на децата сами да избират пола си – ето, това се харчи. Но да продаваш латентен македонизъм, докато получаваш заплати от български държавни университети – съгласете се, че не е красиво... В този смисъл повече уважение заслужава постъпката на откровения ренегат Стефан Влахов-Мицов, който след като се осъзна като габровски македонец напусна България и отиде в Скопие. Там веднага му дадоха държавен апартамент и го назначиха като професор в някакъв университет. Като умре, вероятно ще му издигнат и паметник – някъде между Александър Македонски и Кръсте Мисирков... Ами така се прави – като ще е гарга, поне да е рошава!

...............................

Б. а. Псувнята ,,Майка ви бугарашка" също звучи като измислена, защото терминът ,,бугараш" се използва от сърби и сърбомани по адрес на македонските българи; няма логика подобна ругатня да се адресира и по адрес на софиянци...

На последната снимка е паметникът на Кръстьо Мисирков - противоречива персона, почитана в Скопие като идеолог на политическия македонизъм. В дневника си от 1916 година Мисирков признава, че се чувства българин; в края на живота си е директор на гимназиите в Карлово и Копривщица. Умира през 1926 година в София.

Hatshepsut

Един мой коментар по въпроса: Следя от известно време фейсбук-профила на Стефан Дечев, а и на други умнокрасивци, и забелязвам една много обезпокоителна тенденция на възраждане на македонизма, и то в България! Става дума за това, че чисти българи признават наличието на македонска нация и македонски език, и то като нямащи нищо общо с българските такива, т.е. те твърдят, че македонската нация и език са се формирали естествено, както всички други нации и ние българите сме длъжни да ги приемем и да се съобразяваме с тази реалност. Конкретно Стефан Дечев твърди, че българската езикова общност била теоретична конструкция и измислица, че диалектите в Македония и Поморавието не били български, понеже в някои от тях имало остатъци от падежи... Ами то в старобългарския език е имало 8 падежа и те постепенно са отпаднали, в някои диалекти повече, в други - по-малко. По тази логика може да се отрече и приемствеността между старобългарския и съвременния български език, както и приемствеността между Средновековните български царства и съвременна България.

Засега няма официално становище на политическите формации Да България и Демократична България по въпроса, но аз никак не съм оптимист, считам за напълно вероятно тези формации да приемат македонизма и да се опитат да го наложат както в политиката, така и в науката.
Преди година-две такива антибългарски гледни точки се застъпваха само от Хелзинския комитет и бяха съвсем маргинални, жалко е че хора с научни титли и образование кълват здраво на въдицата на македонистите  :devil:
Agree Agree x 1 View List

Hatshepsut

ЗАГУБИЛИ ЛИ СМЕ НАЦИОНАЛНОТО ДОСТОЙНСТВО И НАРОДНА ОТГОВОРНОСТ
КАТО БЪЛГАРИ ПО ЖИТЕЙСКИЯ НИ ПЪТ?

Г-н Стефан Дечев, Вие едва ли ще имате лице да отговорите на една македонска българка дала годините на живота си за нашата борба. Но все пак ще Ви задам само малка част от въпросите, които витаят в мисълта на всеки, който не се е продал на сърбо-комунистите:
Как можете да подкрепяте една кървава идеология, в името на която хората изгниха в лагера Голи Оток и в затворите Идризово и Шапка. Комфортно ли се чувствате във виртуалната компания на Светозар Вукманович Темпо и на Александър Ранкович?  Чували сте поне за децата от Струмишката петорка, за убитите войничета на Скопско Кале, за избитите българи в общите гробове край Куманово, Велес и много други. Как може да бъде човек българин и да не го е срам пред паметта на хилядите мъртви. Ако промитите мозъци на АСНОМ-овите македонисти имат право да се изявяват като синове на Александър Велики и на Птоломеите,  защо  отричате правото на техните дядовци да са българи, защото те именно като такива се изявяваха доказано и хилядократно. Дали със същия патос бранихте Възродителния процес, както днес служите на македонизма и на титовите ченгета, помагайки им да бъдат ЕДИНСТВЕНИТЕ В ИЗТОЧНА ЕВРОПА КОИТО ДА НЕ СЕ ОТКАЖАТ ОТ КОМУНИСТИЧЕСКАТА СИ ИДЕОЛОГИЯ преди да се промъкнат като плъхове. Дори не чакам отговор защото той би предполагал интелектуална честност, а не финансов интерес за косвено финансиране на проектчета  от... знаем откъде, нали?

  A PROPOSITO:
За комплексираните от необвързващата резолюция на Европейския парламент малодушни люде - Единственият задължителен документ по темата са Заключенията на Съвета отпреди няколко месеца и там пише, че РС Македония требва, за да има европейска иднина да спазва Договора с България, където пише, че официално Скопие не може да търси  никакво малцинство и че историята ни е обща."

Пишува Вида Боева Попова

Културен центар Иван Михайлов - Битола, https://www.facebook.com/

Hatshepsut

Комсомолци от нов тип

"Интелектуалци" забиват нож в гърба на България



https://bgns.net/

Под заглавие ,,Европа не ни разбира" преди няколко дни в българските медии беше публикувана позиция на български "учени" и "общественици". В нея те искат ново историческо мислене спрямо Северна Македония, като призовават... Какво точно? Да признаем Коминтерновската лъжа за истина? В името на светлото бъдеще да се изплюем на Гоце Делчев за последно и да го предадем на македонизма? Да отпишем жертвите на югославския терор, защото, разбираш ли, не били толкова много? Какво точно наистина?

А може би по-правилният въпрос е, защо новия комсомол отправя този призив и на кого служи?

Тук отговорът може да се сумира в един стар рефрен ,,съюзници разбойници". Новият комсомол всъщност с гордост и напълно осъзнато се е поставил в услуга на чужд интерес, но не вражески, а съюзнически – на САЩ и Германия. Стратегическият интерес на съюзниците ни диктува Западните Балкани да бъдат поставени под контрол и трайно умиротворени, чрез членство в НАТО и ЕС. До тук добре, кой от нас не би се съгласил? За съжаление обаче цената, която се иска от нас да се плати, е същата която българските комунисти доброволно платиха през 1948 г. – заплюване на българщината в Македония и официално признаване на Югославско/Коминтерновската лъжа за македонската нация.

Къде е мястото на съвременните комсомолци в актуалната обстановка. Под маската на хора ,,учени" и ,,интелектуалци" новата шайка продажници в името на химерично ,,висше благо", но реално в услуга на чужд интерес продават, а по-глупавите от тях подаряват, достойнството на българската нация и България. Цената за тях не е висока, защото те гледат на себе си като на наднационални космополити, за които българите и България са просто някаква си там далечна провинция, която те са надскочили във всяко едно отношение, която ги петни и ги спъва да развият чутовният си потенциал.

Трябва ли да виним съюзниците си за техния стремеж? Не. За тях България и българите са това, което винаги са били от Освобождението насам – пионка на картата, калкулация от територия и население със съответната стратегическа стойност. Вината за това, че пионката е третирана като пионка, е на самата пионка и никой друг. Гърците постигнаха своето в Македония, защо ние не успяваме? Има дълг отговор на този въпрос, но краткият е малоценност и малодушие.

Истината за България е една и след поредицата национални катастрофи е крайно време да я научим – ,,Сами за себе си!". Тогава и съюзниците ни няма да ни третират просто като пионка.

Колкото до новите комсомолци – те са достатъчно добри, че да се поставят в общ предателски списък публично. Вижте имената им, запомнете ги и когато видите някой от тях нещо някъде да казва, знайте че зад думите му има скрит мотив, основаващ се в ненавист към всички нас българите, които обичаме нацията си и България!

Имената на всички подписали:

Ивайло Дичев, културен антрополог, Софийски университет

Ружа Смилова, политолог, Софийски университет

Красен Станчев, икономист и философ, Софийски университет, Институт за пазарна икономика

Мирела Иванова, историк, Оксфорд, Великобритания

Мария Тодорова, историк, Университет Илинойс Урбана-Шампейн, САЩ

Теодора Драгостинова, историк, Държавен университет Охайо, САЩ

Олга Арнаудова, езиковед, Университет на Отава, Канада

Николай Маринов, политолог, Хюстънски университет, САЩ

Илияна Кръпова, Венециански университет, Италия

Деян Кюранов, политолог, Център за либерални стратегии

Стефан Дечев, историк, Югозападен университет, хоноруван преподавател в Софийския университет

Чавдар Маринов, историк, Института по философия и социология при БАН

Александър Везенков, историк

Димитър Бечев, политолог, Институт за науки за човека, Виена

Румен Даскалов, историк, Нов български университет

Светлана Иванова, историк, Софийски университет,

Николай Аретов, литературен историк

Елица Станоева, историк, Европейски университет, Флоренция

Кирил Дрезов, политолог, Университет Кийл, Великобритания

Юлия Златкова, историк, Институт за балканистика, БАН

Красимира Даскалова, историк, Софийски университет

Кета Мирчева, историк на свободна практика

Александър Кьосев, историк на културата, Софийски университет

Албена Хранова, историк на културата, Пловдивски университет

Десислава Лилова, историк на културата, Софийски университет

Миладина Монова, социален антрополог, Института по философия и социология при БАН

Василка Танкова, историк

Михаил Иванов, съветник на президента Желю Желев по националните въпроси

Надя Данова, историк, Институт за балканистика

Диана Мишкова, историк, Център за академични изследвания

Мариета Цанова, историк, Агенция Държавни архиви

Анна Кръстева, политолог, Нов български университет

Върбан Тодоров, историк, Агенция Държавни архиви

Румен Аврамов, икономист и историк, Център за академични изследвания

Евгения Иванова, етнолог, Нов български университет

🡱 🡳