• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 

Other Sections

Welcome to Guest. Please login or sign up.

21 January 2021, 16:48:42

Login with username, password and session length

Top Posters

Hatshepsut
12217 Posts

Шишман
4131 Posts

Panzerfaust
662 Posts

Лина
650 Posts

sekirata
264 Posts

Theme Selector





Members
Stats
  • Total Posts: 19333
  • Total Topics: 1318
  • Online Today: 94
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 0
Guests: 57
Total: 57

avatar_Panzerfaust

Българската нация и българите-мюсюлмани

Started by Panzerfaust, 01 August 2020, 05:11:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Какво трябва да направи българската държава по отношение на българите-мюсюлмани?

Да не предприема нищо, както е сега
1 (20%)
Да поощрява доброволното приемане на християнството
2 (40%)
Да ги изсели в Турция
1 (20%)
Да развива пробългарска културно-просветна дейност сред тях
3 (60%)
При възможност да ги християнизира напълно
1 (20%)
Да поощрява смяната на мюсюлманските имена с български
1 (20%)
Да инфилтрира свои агенти сред мюсюлманските институции в региона
1 (20%)

Total Members Voted: 5

Panzerfaust

След османското завоевание големи групи българи, гърци, сърби и албанци приемат исляма. При албанците размерът на ислямизираните е толкова голям, че мюсюлманите стават мнозинство. Начините на приемане на исляма не са целта на темата, тук ще се обсъждат получените вече исторически реалности.
В края на ХVІІІ до средата на ХІХ в. балканските народи формират своите национални доктрини. Отношението към сънародниците-мюсюлмани в тях е различно. Гръцката и сръбската национални доктрини се базират стриктно върху православието като фундамент на нацията. Гърците изселват без всякакъв сантимент критските, македонските и тесалийските гъркоезични мюсюлмани. Сърбите тотално изключват мюсюлманите от Босна и Санджак като част от сръбската нация. При албанците, поради сложният религиозен състав на населението, се решава, че албанският народ се обединява от кръвта, а не от вярата, съответно религията няма отношение към албанската идентичност.
При нас подходът като че ли е най-разнообразен и най-гъвкав, но никой никога не си е помислял да изключи помаците от българската нация. Можем да обобщим четири опита за приобщаване на българите-мюсюлмани. Първият е през 1912-1913 г., когато българската държава и чети на ВМОРО правят насилствено покръстване на помаците, което обаче е нетрайно. Вторият е през 30-те години, когато започва да действа културно-просветната организация Дружба "Родина". В нея членуват мнозина местни българи-мюсюлмани. Целта на Дружбата не е да християнизира помаците, а да ги отдалечи от мюсюлмано-османските културни наслагвания. Членовете променят ислямските си имена с български (но не християнски, а неутрални), махат фесовете и фереджетата и обличат български и светски дрехи, преименуват се помашки села и т.н. След 1944 г. Дружба "Родина" е забранена от комунистическия режим. Третият опит е част от Възродителния процес. 60-те и 70-те години биват променени имената на помаците, бива им забранено да носят ислямски дрехи, възпрепятства се ходенето на джамия и публичното празнуване на големите мюсюлмански празници. След 1990 г. връщането на старите имена от желаещите се разреши по съдебен път. Четвъртият опит е след 1990 г. и носи изцяло доброволен характер. Свързан е главно с усилията на отец Боян Саръев (сам произходжащ от мюсюлманско семейство) и неговото Движение за християнство и прогрес "Свети Йоан Предтеча". Целта е да бъдат върнати в християнската вяра потомците на ислямизираните българи.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Покръстване на помаците

https://bg.wikipedia.org/wiki/Дружба "Родина"

https://bg.wikipedia.org/wiki/Възродителен процес

https://bg.wikipedia.org/wiki/Боян Саръев

Моите лични впечатления от Родопите показват, че част от българите-мохамедани имат здраво българско самосъзнание; част от тях държат много на исляма, но не се имат за турци; част от тях са с турско самосъзнание, въпреки че не говорят турски.
Лично за мен, най-адекваната политика към тези хора е съчетанието на подхода на Дружба "Родина" (пробългарски културно-просветен, религиозно неутрален) и този на Боян Саръев (доброволно и осъзнато приемане на християнството от желаещите). Трябва да се пресекат опитите на турски фондации да ги турцизират и на ислямски фондации от Саудитска Арабия, Катар и т.н. да ги радикализират. За съжаление, както и в много други неща, българската държава спи и е оставила нещата на самотек.

В анкетата имате право на две опции, с право да променяте своя глас.

Hatshepsut

На въпроса "Какво трябва да направи българската държава по отношение на българите-мюсюлмани?", моите отговори са:

Да развива пробългарска културно-пресветна дейност сред тях

Да поощрява смяната на мюсюлманските имена с български


Държавата не би трябвало да се намесва при религиозното самоопределение на гражданите, и ако има някаква промяна в това отношение, тя трябва да е доброволна. Обаче е нужно държавата да се противопоставя на чуждата ислямистка и антибългарска пропаганда.

Лина

Човека трябва да живее свободно, това със смяна на имената наистина е много тъпо. По скоро всички антибългарски елементи като братя юзирови, хасъзов и повечето от членовете на ДПС и ДОСТ, с такива хора може да се процедира само по един начин като бъдат изгонени със семействата им без никакви граждански права, никакви пенсии и никакви опции да посещават страната отново.
Това че били родени тука не е аргумент да бъдат търпени техните безобразия.
Това нещо културно – просветните дейности за мюсюлманите трябва да е някакъв виц. Тези от тях, които са малоумни, .т.е. дълбоко обвързани с тази назадничева, ретроградна и човекомразка религия, никой не би могъл да ги просвети.
Тези от тях, които не са войнолюбци да си живеят живота.
Но количеството на религиозните храмове трябва да се държи на екзист минимума. Номера е в това при първите антидържавни дейности хората да бъдат на момента санкционирани.
Както и абсолютна забрана на религиозните обучения, само светско образование за всички в училищата.

Това за съвременния свят, но в един идеален свят смятам, че би било недопустимо хора сериозно изповядващи исляма и дори определящи се като мюсюлмани да живеят с немюсюлмани.  Тъй като историята ясно показва, че те са несъвместими с когото и да било, просто по някакви неизвестни за мен причини не могат да живеят с други хора без да ги притесняват, без да ги мразят, без да се делят от тях.
Има нещо сбъркано у тези хора и ако имах всичката власт щях да ги помоля да ходят където си искат само да се махнат.

FELDMARSCHALL

С нетърпение чакам мнението на Мишока в тая тема. :laugh:
Funny Funny x 2 View List

Шишман

Quote from: FELDMARSCHALL on 02 August 2020, 23:18:15С нетърпение чакам мнението на Мишока в тая тема. :laugh:
Та работата е изтървана, не мисля че нещата могат да се поправят.
На анкетата не гласувах понеже са правилни поне 3-и от отговорите.

Panzerfaust

Quote from: Шишман on 03 August 2020, 12:01:32На анкетата не гласувах понеже са правилни поне 3-и от отговорите.
Поне кажи кои са за теб правилните мерки от анкетата.

Шишман

Quote from: Panzerfaust on 03 August 2020, 12:26:26Поне кажи кои са за теб правилните мерки от анкетата.
Може би всичките:

 Да не предприема нищо, както е сега
 Да поощрява доброволното приемане на християнството
 Да ги изсели в Турция
 Да развива пробългарска културно-пресветна дейност сред тях
 При въможност да ги християнизира напълно
 Да поощрява смяната на мюсюлманските имена с български
 Да инфилтрира свои агенти сред мюсюлманските институции в региона
_________________________
Въпроса обаче е доста сложен и трябва нещата да се обмислят , много-добре.

Panzerfaust

Ето една типична неолиберална статия от 2013 г. за помаците от неолибералния кенеф Дойче веле:

За идентичността на помаците

Проблемите с малцинствата в България не бива да бъдат "замитани под килима", убедени са в германската фондация "Фридрих Науман". Откъдето се опитват да помогнат - насочвайки вниманието към произхода на помаците.

Проведената в Смолян научна конференция за историята и мястото на помаците бе последвана от публична дискусия в София, след която отново остават немалко въпроси, но поредната стъпка към диалога е факт, отбелязва Даниел Кадик, регионален директор за Югоизточна Европа на фондация "Фридрих Науман". Според него обстоятелството, че България е страната с най-висок дял мюсюлманско население в Европейския съюз, налага воденето на прозрачен и толерантен дебат за участието на малцинствата в обществения живот. Още повече, че всяко "замитане под килима" само би породило нови проблеми.

Имало ли е насилствено помохамеданчване?

"Не твърдя, че помаците са отделен етнос, но е напълно разбираемо хора, които с векове са били отхвърляни, да поискат да имат собствена идентичност и дори да започнат да "изобретяват" версии за нея. Не смятам, че тези изобретения са издържани от научна гледна точка, но това няма значение. Значение има само фактът, че двойната маргинализация на помаците - и от турци, и от българи - води до търсенето на собствена идентичност", гласи становището на професор Евгения Иванова от Нов български университет.

Самите помаци, които не биха желали да бъдат наричани българомохамедани, отхвърлят версиите за насилственото им помохамеданчване през Средновековието. Изследователят Михаил Иванов, който е бил съветник по етническите въпроси на президента Желю Желев, припомня, че защитниците на тази теза трябва да приведат доказателства. "Когато изучаваме османските архиви, виждаме как населението в Родопите от християнско постепенно се трансформира в мюсюлманско. И това са факти, които изискват своето обяснение", казва Иванов в подкрепа на версията за ненасилственото приемане на ислямската вяра от част от населението на Родопите, поддържана от историците Страшимир Димитров и Антонина Желязкова.

Трагедията на помаците

Двете най-големи изпитания за общността на помаците в България настъпват през миналия век и са свързани с Балканските войни и с наложения от комунистическия режим "възродителен процес". За помаците той започва през 1964 - или 20 години преди смяната на имената на етническите турци и последвалата "голяма екскурзия". Мехмед Дорсунски и Рамадан Кехайов от Европейския институт "Помак" в Смолян разказват за множеството разрушени и затворени джамии и ислямски училища след навлизането на българските войски в Родопите през 1912. Дорсунски и Кехайов обаче отхвърлят писанията на турски историци за хиляди избити помаци и ги считат за измислици.

От началото на 30-те години в документите на българската статистика помаците вече се наричат българомохамедани. През 1946 г. инструкция на ЦК на БКП изисква помаците в Пиринския край да бъдат определяни като "македономохамедани". А в изпълнение на политиката на БКП за "ограничаване на проявите на турчеене" се забранява помаците и турците да учат заедно или да служат заедно в казармата. Властта иска местните служби за държавна сигурност да издирват и установяват самоличността на всеки "българомохамеданин", който се е самоопределил като турчин.

От българската държава се очаква да помогне

Бунтът в село Рибново срещу смяната на имената през 1964 г. забавя "възродителния процес" в Западните Родопи със седем години. Подновяването му в началото на 70-те води до нови бунтове и човешки жертви и от двете страни, като център на въстанието са гоцеделчевските села Корница, Брезница и Лъжница. Бунтът е смазан и "новите българи" успяват да върнат имената си едва след падането на Живков в края на 1989 г.

Дорсунски и Кехайов са убедени, че настоящият шумен процес срещу имамите и твърденията за навлизането на радикалния ислям в Западните Родопи ще завършат с провал. Но те съзират провокация срещу своята общност във факта, че 12 от 13-те обвинени имами са помаци. "Защо българската държава не помогне за издръжката на религиозните училища и за заплатите и социалните осигуровки на ислямските духовници, а се налага те да просят пари от други ислямски държави? Не е ли по-разумно да се действа по този начин, отколкото да се търсят внушения за настъплението на радикалния ислям и така да бъде накърнен авторитетът на завършилите и специализирали в страни като Саудитска Арабия наши имами?", риторично пита Мехмед Дорсунски, който е автор на книга за историята на помаците.
https://www.dw.com/bg

Както и в случая с Македония, така и тук ясно се вижда, че неолибералната доктрина под предлог за човешки права работи за дезинтеграция на нацията.
Sad Sad x 1 View List

Шишман

Според мен за сега, тоя въпрос трябва да  остане на  заден план. Не му е дошло още времето.

Hatshepsut

Quote from: Шишман on 14 December 2020, 21:46:53Според мен за сега, тоя въпрос трябва да  остане на  заден план. Не му е дошло още времето.

Напротив, колкото повече се отлага, толкова повече опасността от капсулиране на българомохамеданите и формиране у тях на антибългарска идентичност по македонски пример става все по-голяма.
Agree Agree x 1 View List

Шишман

Quote from: Hatshepsut on 15 December 2020, 05:15:12Напротив, колкото повече се отлага, толкова повече опасността от капсулиране на българомохамеданите и формиране у тях на антибългарска идентичност по македонски пример става все по-голяма.
Хм, хм,хм. Как ще стане, ако самите нас не сме оправили още. Първо нас самите,трябва да оправим, да се организиране , изясним и т.н. и после другите. Няма друг начин.Голямата опасност обаче :е че у самите българи се формира анти-българска идентичност.

FELDMARSCHALL

Той Мишока не ги признава за българи щом не са православни християни. Направо си го представям като попа в "Записки по българските въстания", как им дава да ядат сланина и да се връщат в правата християнска вяра, за да не им клъцне гръцмуля и нещо друго. :judge:
Тоя откъс от филма мисля че има милион гледания в youtube и vbox7. :lol:
Funny Funny x 2 View List

Шишман

Quote from: FELDMARSCHALL on 17 December 2020, 03:31:47Той Мишока не ги признава за българи щом не са православни християни. Направо си го представям като попа в "Записки по българските въстания", как им дава да ядат сланина и да се връщат в правата християнска вяра, за да не им клъцне гръцмуля и нещо друго. :judge:
Тоя откъс от филма мисля че има милион гледания в youtube и vbox7. :lol:
Хм, толкова съм краен по въпроса че не бих губил време да им давам  сланина. В казармата ги опознах горе-долу добре: тия не са нормални хора, има нещо ненормално в повечето у тях. Гледат странно, държат се така  и не мисля че има смисъл да стават част от българският народ. Не вярвам че е и въобще е  възможно. Над  90% от тях дават яки отклонения.
Funny Funny x 1 View List

FELDMARSCHALL

20 December 2020, 23:32:50 #13 Last Edit: 21 December 2020, 05:23:06 by Hatshepsut Reason: Корекция на линка
Помниш ли Фейзи Ашиков от БНС ? Беше родом от Сухиндол (Търновско), българин-мюсюлманин патриот, който си казваше открито че мрази турците и в семейството му никой не му е внушавал друго самосъзнание, само защото са мюсюлмани. Беше създал и сайт за българска народна музика. За последно се видяхме някъде края на 2008г., после не знам какво стана с това момче... :rolleyes:

П.С. Намерих му фейсбука -
https://www.facebook.com/profile.php?id=1220689229