• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

09 August 2020, 23:50:42

Login with username, password and session length

Top Posters

Hatshepsut
11154 Posts

Шишман
2950 Posts

Лина
519 Posts

Panzerfaust
507 Posts

Long time ago
502 Posts

Theme Select





thumbnail
Members
Stats
  • Total Posts: 16568
  • Total Topics: 1276
  • Online Today: 45
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 1
Guests: 26
Total: 27

За ранното детско развитие

Started by Лина, 22 March 2020, 22:41:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FELDMARSCHALL

Напротив. Преди време случайно в кеша на гугъл видях твои постове в един форум на БНС (вероятно първия) още от 2003 или 2004г.! Същият стил и маниери на поведение, същите провокативни постове. :judge:
Трябва да те е хванала деменция за да не помниш, че си писал там.
Относно момчето ти - ако го готвиш да живее в джунглата сред всякакви твари и хищници, тогава е нормално да го учиш на тия неща. Ако обаче плануваш да живее в цивилизования свят, ти отрано формираш в него предпоставки за престъпно мислене и поведение, а оттам пътят е - детска педагогическа стая ->кражби и побоища, недай боже и убийства-> затвор. Така ли искаш да протече живота на твоето отроче стил Камен Желев от Ямбол ? Като гледам нямаш нищо против.

Шишман

Quote from: FELDMARSCHALL on 06 June 2020, 14:13:05Напротив. Преди време случайно в кеша на гугъл видях твои постове в един форум на БНС (вероятно първия) още от 2003 или 2004г.! Същият стил и маниери на поведение, същите провокативни постове. :judge:
Трябва да те е хванала деменция за да не помниш, че си писал там.
Относно момчето ти - ако го готвиш да живее в джунглата сред всякакви твари и хищници, тогава е нормално да го учиш на тия неща. Ако обаче плануваш да живее в цивилизования свят, ти отрано формираш в него предпоставки за престъпно мислене и поведение, а оттам пътят е - детска педагогическа стая ->кражби и побоища, недай боже и убийства-> затвор. Така ли искаш да протече живота на твоето отроче стил Камен Желев от Ямбол ? Като гледам нямаш нищо против.
Да участвах в един форум на БНС, но не помня годината. Колкото до детето: моля ти се стига либерални шаблони. Ще си влезне в залата по борба и ще стане спортист  най-вероятно. Даже да не стане, няма да е на улицата с деградиралите млади хора, каквито са над 80% тука. Между другото в Италия няма детска педагогическа стая, на практика не им правят нищо - либерализъм. Много му се отдава и техниката, та може да го пратим да учи за инженер. Но преди това ще учи при мене за хайдутин.

FELDMARSCHALL

Сега разбираме, че преподаваш професионални уроци по хайдутство. :judge:
Надявам се че се шегуваш, иначе това не говори добре за твоето ментално състояние. :huh:
Не мислиш ли че е по-добре детето да израсне в България сред българчета, а не в чужда страна и среда ?

Шишман

Quote from: FELDMARSCHALL on 06 June 2020, 17:31:32Сега разбираме, че преподаваш професионални уроци по хайдутство. :judge:
Надявам се че се шегуваш, иначе това не говори добре за твоето ментално състояние. :huh:
Не мислиш ли че е по-добре детето да израсне в България сред българчета, а не в чужда страна и среда ?
Да по-добре детето да израсне в България сред българчета, но за съжаление ще израсне тука. Обаче мисля да го запиша на българското неделно училище. Ако борбата му тръгне поне 2-а пъти в годината ще ходим да тренира и се учи в България. Да преподавам професионални уроци по хайдутство, но само на близките ми. По темата знам, много, може би най-много в България. Знам и то  подробности и така. Даже съм се само-титулувал Г.Б.Х. - глаен български хайдутин: на шега на сериозно , ама е така. :dance: Менталното ми здраве си е добре, докато не ме удари съчмата, ама гледам да се контролирам, за това гаража е станал зала за тежести, да си оправям там главата . То един мъж трябва да е леко луд.

Лина

06 June 2020, 18:25:10 #49 Last Edit: 02 July 2020, 22:11:09 by Лина
                                      ЗАТРУДНЕНИЯ В СЛУХОВАТА ПРЕРАБОТКА

    Слухова или звукова преработка се използва все по-често като равностойни термини като чрез тях се описват разнородни затруднения. Термина  APD (нарушения на слуховата преработка) се отнася до начина по който централната нервна система получава, използва и интерпретира звуковата информация. В някои случаи, APD може да съществува съвместно с ХАДВ, дислексия и други състояния, поради честата коморбидност и припокриващи се характеристики.
    За разбирането на затрудненията предизвикани от проблемите свързани със слуховата преработка е необходимо да се погледне по-глобално и да се анализират елементите на звука и взаимовръзката на ухото с другите сетивни системи. Именно тази работа и теоретична постановка извежда бащата на  методите за звукостимулация д-р Алфред Томатис. Той е първият учен, който обобщава ,,нервната система израства от ухото. Известни са факторите за онтогенезата на слуховото развитие, което още въртеутробно е свързано със структуриране на цялата нервна система."
    Слухово преработващите затруднение се отразяват на начина по който мозъка обработва звуковите стимули, речта, говора. Хората с APD имат затруднения с тълкуването, съхраняването и достъпа до звуковата информация въпреки нормалния си слух. Освен че дава отражение върху речево – езиковото развитие може да се засегнат и други свързани области като обучение, четене и писане.

Слухови умения, необходими за езиково-речевото развитие и ученето на чужд език:
- звукова локализация – базисно умение, локализиращо от къде идва звука. Ако едно дете не може да определи откъде идва звука целия свят около него може да бъде объркващ и стресиращ. Това умение с свързано с реакцията при стрес описвана като ,,борба-бягство". Изследователите занимаващи се с темата откриват забавяне на сигналите в мозъчния ствол чрез специфични неврологични методи за измерване на скоростта на сигнала и специфичен езиков честотен спектър по лица с APD
- Звукова дискриминация  - умение да се диференцира различна честота, продължителност и интензивност на звука.
- Слухово внимание – умение да се обръща внимание на звуковите сигнали, особено на речта, за дълъг период от време.
- Слухово отделяне на звука от фона – необходимо умение за определяне на основния източник на звук или говорител в процеса на общуване от фоновия шум.
Известно е, че много деца с APD, а и страдащите от чести отити не могат да чуват коректно над нивото на шума, т.е. и говоренето на висок глас не е достатъчно.
- Фонологично осъзнаване – идентифициране броя на звуците в една дума както и приликите между тях.
- Слухово разграничаване – дискриминация между акустично сходни думи и звуци.
- Умение да се разбере едно съобщение дори при липсващи части от него.
- Звуково смесване – синтез на изолирани звуци в думите.
- Звуков анализ – умение да се идентифицират звуците или морфемите, коренът в думите.
- Звукова последователност  - да се съхрани и припомни звуков сигнал с различна дължина или продължителност в точния ред.
- Слухова памет – съхраняване или запазване на слуховата информация. Включва всички основни качества на паметта – устойчивост, отзивчивост и т.н. може да засегне способността да се следват вербални инструкции, дискусии, правопис, да се учи наизуст.
- Слухова асоциация – да се идентифицира звука с неговия източник.
- Разбиране на речта – да е налице спомена за значението на слуховия шаблон. Ако липсва коректно звуково възприемане създаването на моделите може да бъде затруднено за дълго време.

    Сред специфичните умения за слухова преработка специално внимание изисква разбирането на умението за времева обработка. Човек трябва да бъде в състояние да обработва слуховата информация в бързи темпове, навреме, за да развие езиковите си умения. Изследователите в областта на слуховата преработка са открили, че много езикови и когнитивни нарушения може да се дължат на забавяне в части от секундата при обработка. Д-р Paula Tallal, в проучванията си още през 80-те  г. изнася данни за наличие на ,,структурни мозъчни различия в области, свързани с бързата обработка на слуха, зрението и допира в засегнатите хора с говорни и обучителни нарушения – те имат 300 милисекунди за обработка на основните речеви звуци, като нормалната скорост за обработка отнема 25 милисекунди."  Това е недостатък във функционирането на специфичните мозъчни пътища, които обработват звуковата информация. Неврологичните тестове за всички останали аспекти може да са в абсолютната норма. Тази основна работа на д-р Tallal в сътрудничество с други експерти, довежда до развитието на компютърно базираната програма Fast for word, която за съжаление е само на английски и подпомага по-бързото изграждане на говор, учене на чужд език, възстановяване на пациенти след инсулт и т.н.
 Какво най – често може да ни наведе на мисълта, че едно дете страда от такъв вид сензорно интегративна дисфункция, най – често и в съчетание на поне три от следните проблема :
- необходимост от многократно повикване по име, повтаряне на думи към детето, изречение, инструкции или информация. Излишно е, но ще спомена че тук се изключват деца с явно опозиционно поведение, които просто не искат да слушат;
- Нарушена слухова памет за последователности – трудно учат стихчета, трудно запомнят автоматизирани редици като дните от седмицата, месеците и т.н.;
- Затруднения при разбирането на устна информация;
- Лесно разсейване при фонов шум;
- Може някои звуци и звукове да се усещат като некомфортни, болезнени;
- Проблеми с умението за слухово различаване;

Инструменти за оценка. Въпреки че не е налице глухота е нужно да се направи оценка на слуха от специалист, доктор. Има тестови батерии, които изследват слуховите преработващи умения.

    Терапия и програми: терапията най – често се обединяват около промяната на обучението или комуникативната среда. Могат да се включат използване на електронни устройства, които подпомагат слушането. Тъй като звуковопреработващите нарушения са неврологично базирани, ще бъде най – успешно ако в работата се третират директно сензорните системи.
В терапевтичните практиките по света се използва метода Interactive Metronome. Приложението му води до стимулиране на специфични области на мозъка с цел по-добра координация, внимание, памет, когниция, сензорна преработка, регулиране на емоциите и др.
Типа, честотата и интензивността на терапията със външен ритъм се определят от типа на нарушението, от честотите, в които слушащия не чува добре когато това е проблема и т.н.
Началото на този род терапия поставя Алфред Томатис като разработва своя метод за звукотерапия Аудио психо фонология (АPP) с предназначение за лечение на различни затруднения в ученето, проблеми със слуховата преработка, дислексия, умствени увреждания, дефицит на вниманието, дори аутизъм). Също така терапията успешно се прилага при възрастни за преодоляване на депресията, на комуникативни нарушения, при учене на чужди езици и др. Дори артисти използват метода за фина настройка на техните тонални и хармонични умения.
Томатис извежда теорията си, че трите интегратора (вертикалност, латералност и език) са под въздействието на ухото, слуховата модалност.

Най – слабо изследвани са смущенията в сензорната интеграция, които включват вестибуларната обработка, те също могат да влияят върху говорното и езиковото развитие и в действителност се отнасят най- вече до децата с ДЦП, но не само. Без стабилност във вестибуларната система е трудно на мозъка да тълкува звуковия поток. Томатис в детайли разкрива процесите по слушането и чуването, които са много различни функции. Слухът е пасивно приемане на звуци, докато слушането е активна способност, намерение и желание за съсредоточаване. ,,Ухото има психика. Мозъкът прави интеграция и субектът чува само това, което иска да чуе. Слушането е много по-свързано с нашата психика и гледна точка."
Важна е индивидуалната работа върху всички звуци на езиковата система, ограмотяване, за да се включи зрението, звуков анализ и синтез и т.н.
За да се избере подходящия вид терапия е важно познаването което д-р Томатис описва на честотните диапазони и специфичните уникални обертонове на всеки език.  Детето ще придобие езикова компетентност  за кодиране, когато се адаптира към звуковите структури на собствения си език.
Във всяка част на света или във всяка страна има различен вид слушане на речта. Всеки език е разработил собствени честоти. Например испанското ухо слуша честоти, вариращи в диапазона между 125 и 500 Hz, френското ухо между 1000 и 2000Hz. А британското ухо започва с честоти над 2000Hz. За съжаление автора не е посочил диапазон за българския език. Продължителността е различна за всеки език. Измерено е времето, в което тялото възприема звука чрез костната проводимост и предава информацията на ухото и времето, през което ухото реагира и предава съобщението на ларинкса.
Useful Useful x 1 View List

cekupamasekirata



















ПРАЗНИК НА ДЕЦАТА - ПЛЕВЕН












И ДНЕШНОТО ЕНИЧЕРСТВО-





първа и втора част





А В ТОЗИ КЛИП ББ май е забравил,че има внуче?!

Кандърми в Плевен ...

автор на поста с чиста съвест А.Х.Т. sekirata cekupama




На злобата ще се изсмея във очите,
на разни там присъди и обиди,
защото съм високо в висините
и никой мен не може да ме съди!

САМО БОГ МОЖЕ ДА МЕ СЪДИ!

А.Х.Т. cekupama sekirata
sekirata cekupama

cekupamasekirata

От две години Целта на социалните е как да се отърват от мене -физически да ме няма,защото духовно ме смазаха с дъщеря ми,така поне те си мислят. Адски ми се пречи -то мрежи, интриги, сценарии, та и циганки намесени...! Дъщеря ми въвличат във филми!!!  Но и те имат деца Господ гледа.
На злобата ще се изсмея във очите,
на разни там присъди и обиди,
защото съм високо в висините
и никой мен не може да ме съди!

САМО БОГ МОЖЕ ДА МЕ СЪДИ!

А.Х.Т. cekupama sekirata
sekirata cekupama

Лина

02 July 2020, 22:31:35 #52 Last Edit: 03 July 2020, 15:28:27 by Лина
Паметта, вниманието и мотивацията са най - важни за процеса обучение.

                                                              ПАМЕТ
Паметта е познавателен психичен процес, чрез който се регистрира даден детайл, елемент, обект, понятие, явление с помощта на вниманието. Основна характеристика на паметовите процеси е задържането на тази информация, нейното складиране, запазване. Както и обратния процес – репродукцията, когато ти е нужна една информация да можеш да я възпроизведеш.
Нарушенията на паметта може да са както количествени, така и качествени.
Всяка от видовете памет – оперативната (работна), краткосрочна и дългосрочна (сементична) – има своя специфика на съхранение на информацията, отнасяща се до количеството информационни единица, които може да запази, и времето за съхранението им. ,,Легендата" за претоварването на паметта не се отнася до дългосрочната памет ( тя е защитена от претоварване по физиологичен и по психологически път), а до краткосрочната памет, чиято вместимост, както е известно, се лимитира в 7+/- 2 информационни единици. Информационна единица може да бъде както отделна буква, така и сричка, цяла дума, образи, картини и др.
Какво значи да развием вербалната памет? Тук има още една ,,легенда", че повторението е майка на знанието. Когато се учи стихотворение – да, но когато приемаме разнороден тип информация практически ние не можем пряко да развиваме паметта. Онова, което е възможно да направим, е да развиваме и усъвършенстваме системата и структурата на знанията. Затова практическата работа за надеждна вербална памет се състои в изработването на списъци със семантични опори (тематични списъци) със задачи да се запомнят имената на 4 обекта от една категория (напр. Плодове), после на 5, 6, 7 и т.н. Тук е приложимо и вербалното асоцииране по тематичен признак по сходство или по противоположност.

                                                        ВНИМАНИЕТО
То е насочване на съзнанието към дадено явление, действие, обект с цел да извлечем информация или да извършим някакво действие. Вниманието, което има огромна роля за запомнянето е комплексна дейност, чиято реализация зависи от неврологични, сензорни, психични (фокус на съзнанието, личностна мотивация), интелектуални и др. фактори. То бива волево като преднамерен избор, целенасочено и неволево, което има рефлекторен характер. Качества на вниманието: обем – количеството информация, което можем да възприемем осъзнато, разпределяемост – насочване към няколко обекта едновременно с различна реакция към тях, превключваемост, устойчивост, концентрация и игнориране на нерелевантните детайли.
Нарушенията на вниманието може да бъдат само количествени.

                                                  МОТИВАЦИОННА СФЕРА
Понякога липсата на мотивация за учене има фамилен и социокултурен произход – детето няма положителни примери както в семейството, така и в социалното си обкръжение.
Мотивацията за четене (например) при първолаците е фактор, определящ конкретни постижения в училище. В тази възраст нагласите у детето може да бъдат провокирани със следните въпроси:
Какви неща за четене познаваш? Защо децата се учат да четат? Защо възрастните четат? Искаш ли да се научиш да четеш? Ако можеше да четеш, какво би чел/а? Как става четенето според теб?
Питаме го за да разберем познава ли детето социалните функции на четенето, има ли личен пример в тази дейност  и т. н. С такива въпроси могат да се сондират идеите на детето за различни учебни процеси не само за четенето.
Мотивацията ще бъде пряко зависима от емоционално – волевата сфера, чрез която лицето оценява всичко и тя влияе на ценностната му система.
По отношение на примера с четенето, много пъти е говорено за това, че няма как да мотивираш едно дете да чете, ако то никога в дома си не е виждало възрастен да чете книга. Не подценявам ,,четенето" не рекламни брошури, флаери, списания и касови бележки  :smile-1:  те са много информативни и образователни за децата, но по един друг начин.
Useful Useful x 1 View List

FELDMARSCHALL

Аз мисля че социалните контакти са много важни, да не кажа определящи за развитието на детето по-нататък като оформена личност в живота ! Има някои родители, които умишлено изолират децата си от другите, карат ги да се чувстват по-специални (особено това се отнася за богаташките семейства) и това възпроизвежда едни потенциални социопати в обществото в бъдеще, несъобразявайки се с околните и зачитане на техните права. Типичен пример е маминото синче затрило Милен Цветков, но за съжаление такива не са единици... Добре е от малко детето да бъде стимулирано да контактува с околните деца, да не се затваря вкъщи и изолира като в някой инкубатор за бройлери.

Panzerfaust

Генетичните заложби са най-важни, социалната среда може само да им помогне да се разкрият или да не се разкрият качествено, но те са основата, нямаш ли го като даденост, не става.
Има деца, които са по-интровертни и просто не обичат да общуват толкова по природа.
Agree Agree x 1 View List

Шишман

Quote from: FELDMARSCHALL on 02 July 2020, 23:34:52Типичен пример е маминото синче затрило Милен Цветков,
То самият Милен Цветков беше нещо подобно.

Шишман

Quote from: Panzerfaust on 02 July 2020, 23:55:44Генетичните заложби са най-важни, социалната среда може само да им помогне да се разкрият или да не се разкрият качествено, но те са основата, нямаш ли го като даденост, не става.
Има деца, които са по-интровертни и просто не обичат да общуват толкова по природа.
Така е : който го има по рождение - го има.
3ащо го ползваш туй "интровертни" - "интроверси", като си има българската дума "затворен" ?

Panzerfaust

Quote from: Шишман on 03 July 2020, 09:28:423ащо го ползваш туй "интровертни" - "интроверси", като си има българската дума "затворен" ?
В случая използвам научния термин, а не разговорния. Този термин е международен, от латински произход е, както често е в научната лексика. В това отношение романските езици са "ощететени" - имат само научния термин, докато славянските и германските имат по два - научен и разговорен.

Шишман

Quote from: Panzerfaust on 03 July 2020, 11:10:31В случая използвам научния термин, а не разговорния. Този термин е международен, от латински произход е, както често е в научната лексика. В това отношение романските езици са "ощететени" - имат само научния термин, докато славянските и германските имат по два - научен и разговорен.


Не на чуждиците :down:  :down:  :down:
Funny Funny x 2 View List

Panzerfaust

Quote from: Шишман on 03 July 2020, 13:10:36Не на чуждиците :down:  :down:  :down:
В случая установените международни термини много улесняват. Аз чета англоезични или рускоезични статии без всякаква подготовка, само с общи познания по езика.