• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

08 April 2020, 11:09:05

Login with username, password and session length

Theme Select





Members
Stats
  • Total Posts: 13076
  • Total Topics: 1237
  • Online Today: 70
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 0
Guests: 39
Total: 39

За ранното детско развитие

Started by Лина, 22 March 2020, 22:41:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Panzerfaust

Quote from: Лина on 26 March 2020, 13:45:10Да, да започна такава тема беше лоша идея, все пак тук шестват основно простотията и религиозния фанатизъм и няма място за друго. Извинявам се, за което. Няма да я продължавам.
Темата е чудесна и е от помощ на много родители и бъдещи родители. Не забравяй, че освен от нас се чете и от много гости на форума.
Не виждам причина да спираш...

Шишман

Quote from: Hatshepsut on 26 March 2020, 18:34:58Моята позиция, която съм заявявал е, че национализмът не трябва да се смесва или обвързва с християндемокрацията и консерватизма. Това са различни политически течения.
Апък мислех че национализма по начало е консервативен, обаче май не е така.

Шишман

Quote from: Panzerfaust on 26 March 2020, 20:03:06Темата е чудесна и е от помощ на много родители и бъдещи родители. Не забравяй, че освен от нас се чете и от много гости на форума.
Не виждам причина да спираш...
Ще я продължим ние.

Лина

Смущението не идва от евентуална ,,консервативност", а подмяна на моята лична идея, която не цели читателя да трупа негативизъм, а да намери възможност или идея. Отчитайки, че Шишман не може да се въздържа от коментари не на място, точно това би станало.
Добре де, ще опитаме.

Шишман

Quote from: Лина on 28 March 2020, 19:51:17Смущението не идва от евентуална ,,консервативност", а подмяна на моята лична идея, която не цели читателя да трупа негативизъм, а да намери възможност или идея. Отчитайки, че Шишман не може да се въздържа от коментари не на място, точно това би станало.
Добре де, ще опитаме.

Трудно ми е да ти угодя и да запея нео-либерални песни, а и не искам.

Hatshepsut

Темата е важна и полезна и не трябва да се политизира, в нея няма никакъв неолиберализъм (неолиберализмът включва джендър-идеологията, политическата коректност и мултикултурализма).
Така че занапред се придържайте към темата, коментари, които не са по същество не са желателни  C:-)

Шишман

Quote from: Hatshepsut on 29 March 2020, 08:05:30Темата е важна и полезна и не трябва да се политизира, в нея няма никакъв неолиберализъм (неолиберализмът включва джендър-идеологията, политическата коректност и мултикултурализма).
Така че занапред се придържайте към темата, коментари, които не са по същество не са желателни  C:-)
Аз не я политизирам, понеже нито съм за Русия, нито против нея. Нео-либерализма не е само джендър глупости, а доста тъпотии въедени вече на запад. Соросоизма също е нео-либералиъм.

Лина


АЗ – ПРОСТРАНСТВО – ВРЕМЕ
Основни за езиковото развитие
     Преходът от еднословното изказване към двусловните комбинации в зависимост от скоростта на езиково развитие се случва към 12-24 месец.
Познаването на имената на обектите от околния свят не е достатъчно условие за предаване на прецизна информация.
Двусловните комбинации обикновено започват със съществителни и думи-действия . По принцип децата с нормално развитие в тази възраст са наясно със идеята за собственото си тяло, къде се намира то в пространството, къде се намират обектите, а оттам спонтанно усвояват елементите, които представят пространството в речта "тук", ,,там", ,,това","горе","долу", "вътре", ,,вън". Овладяването им се постига между 20-ия и 26-ия месец.  Овладяването на по-сложните предлози и наречия се учат през целия предучилищен период и в края му трябва да са овладени. Благодарение на тези думи за връзка става възможен прехода от простото към разширеното и сложно изречение.
Във възрастта след 3-та (може и по-рано, но не се изисква) годинки децата започват да използват  и отношенията ,,пред" и ,,зад".
Овладяването на пространствените посоки започва към 20 месец и приключва в основни линии към 7 година, когато трябва адекватно да се използват всички наречия и предлози.
     Овладяването на идеята за самия себе си и пространството са сравнително лесни, тъй като са по-нагледни.
Много по- сложен е въпроса със времето, а без неговите аналози в езика не може да се разгърне речта на детето след 4 годишна възраст. Няма как да се осмисли връзката между събитията без идеята за времето.
В края на третата година при повечето деца се появяват основните темпорални значения като ,,сега", ,,тогава", ,,вчера", ,,днес", ,,утре", които в началото са свръхгенерализирани. Под ,,вчера" детето може да има предвид всяко събитие случило се преди този момент. Рамката на нормата за тези понятия е широка от 2 до 4 годишна възраст.
Повечето родители започват обучението на децата в най – проста последователност. Детето след 2 г.в. научава чрез картинки и в реално време кое е ден и кое е нощ. Чрез серия картинки кое е сутрин, обед, вечер. Нормално повечето деца започват след третата година да разбират вчера, днес и утре ускорено, ако родителите често сеерират събитията ,,Вчера бяхме на градина, днес почиваме, а утре ще ходим на цирк".
Един достъпен начин за изследване на способността за сеериране на времето е представен от теста на  Ducret & Saadi (2008). Четиригодишните деца са попитани:
1/ на колко години си? (94 % отговарят правилно)
2/ на колко ще станеш на следващия си рожден ден? (32% отговарят правилно)
3/ на колко години си станал на миналия си рожден ден? (18% отговарят правилно)
Резултатите не показват проблеми със идеята за числата, всъщност малките деца много лесно схващат идеята за аритметиката и количественото натрупване. Резултатите показват минимални умения за подреждане на събитията в тази възраст. Отделно тези въпроси ги има в теста за първи клас, което показва, че според специалистите на седем годишна възраст това умение трябва да е затвърдено.
     Обучението върви заедно за пространството, времето, количеството, големината, скоростта, защото те имат обща, генерализирана невронална база в мозъка, както и обща репрезентация. Изоставането в развитието на който и да е от тези аспекти, неминуемо ще води да изоставане и по отношение на другите.
Значи основни задачи за децата от 2-4 години е да се научат: схемата на собственото тяло, позиционирането му в пространството, на другите обекти също (употреба на основни предлози) , въвеждане на понятията за време. Логично е виждането, че ако детето не усвои тези знания няма да използва местоимения, няма да може да разгърне речта си, няма да може да разказва и преразказва.
    Овладяването на абстрактните понятия до голяма степен зависи от качеството на зрителните репрезентации и на способността на детето да си служи с аналогии. Тях може да усвои от речта на другите чрез сравнения ,,сладък като мед","сладолед студен като лед" и т.н. Основните типове връзки за сходства са по форма, структура , функция , материал, разположение, цвят, размер. Приема се, че този процес (абстаркцията) достига завършека си към 12-годишна възраст. 


     Детето на 5-годишна възраст трябва да използва около или над 3000 думи. Възрастните индивиди употребяваме между 35 000 и 50 000 думи в зависимост от интелекта и паметта си. А хора с повече от две професии ако включат и професионалния си речник може да надхвърлят 50 000 думи в речника си.
Това са норми, които по различни причини може да не са постигнати. Четенето на приказки е много важно за езиковото развитие на детето. Все пак има родители, които споделят, че децата им не желаят да слушат приказки. Може би има три основни хипотези за това:
1/ детето не усвоява езика както трябва и не разбира речта. Естествено ако Вие знаете само 30-40 думи на френски и Ви сложа на едно столче, за да Ви чета приказка, няма да имате голямо желание да ме слушате. С подобряване на разбирането това ще се промени.
2/ детето е хиперактивно или с нарушено внимание, или и двете. Поради това му е трудно да се фокусира и да проявява търпение. Смята се, че моторната хиперактивност намалява след седмата година.
3/ у детето няма изграден навик.
 Каквато и да е причината не спирайте да опитвате да въведете детето във света на приказките чрез книжки с много картинки. Може да заведете детето на куклен театър. Е, първото посещение може да е фиаско, но трябва всичко да се опита. Включително домашен театър у дома с участието на всички членове на семейството.




    Всички деца имат своеобразен темп на развитие – повечето отговарят на нормите, за това те съществуват. У някои деца уменията се формират по-бавно без това да е критично за развитието им. Има го и обратното, но повечето от децата с изпреварващо развитие стигайки пубертета губят тази си напредничевост.  Важното е детето да не прескача цели стадии от своето развитие , т е. да не пропусне цял еволюционен етап. Вярно е че не случайно съществуват сензитивни периоди в които едно умение трябва да се развие, но ако по независещи от вас причини това не е възможно поне трябва да следвате хода на обичайното развитие. В този случай вместо за 3-9 месеца ще са нужни 3-4 години, за да се постигне желания резултат било то по отношение на възприятията, езика или уменията.
    Целта на занятието, в което родителя отделя тенденциозно внимание на детето си с цел обучение не е да се прекъсне връзката между детето и родителя. Обучението не трябва да е на всяка цена или с цената на детската психика. Ако по някакви причини не можете да влезете в игровия модел на обучение, ако детето не желае да ви възприеме като такъв вид авторитет и това е пречка да формирате навика за ,,Специални игри" два пъти на ден по 20 мин., то потърсете помощ. Може би в обкръжението или семейството ви има човек, който може да влезе в тази роля и после вие да поемете щафетата. Важното е да се формира навик във детето, както се казва ,,изгради навик, изкови съдба".