• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

14 December 2019, 05:48:27

Login with username, password and session length

Theme Selector





Members
  • Total Members: 55
  • Latest: dhp
Stats
  • Total Posts: 11078
  • Total Topics: 1192
  • Online Today: 28
  • Online Ever: 322
  • (05 December 2019, 07:02:22)
Users Online
Users: 0
Guests: 25
Total: 25

  • Вредно ли е образованието 1 0 5 1

Вредно ли е образованието

Started by Шишман, 30 September 2019, 10:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Шишман

27 November 2019, 14:10:23 #15 Last Edit: 27 November 2019, 14:38:19 by Hatshepsut Reason: Корекция на линка
Като ви казвам не ми вярвате. Не че НАСА са кой знае какво, ама и те го знаят.
______________
НАСА: 98% от хората се раждат гениални, но в училище ги правят на идиоти и ги затъпяват! (ВИДЕО)

В сензационно интервю за TEDxTuscon д-р Джордж Ланд (George Land) разказа на аудиторията за шокиращите резултати от тестове за креативност, които той и неговият екип разработили в рамките на специален проект на НАСА. Задачата на екипа от психолози била да се разработи тест, с който да  се оцени и измери креативността на децата в предучилищна възраст.

Резултатът шокирал не само поръчителите от НАСА, но и самите психолози.

Като цяло, тестът предлагал на децата различни разбираеми за тях задачи, които те трябвало да решат по един или друг начин. Тестът е проведен върху  1 600 деца на възраст от 4 до 5 години.

Учените били подготвени за много неща, но това, което открили, ги вкарало в задънена улица. Оказало се, че в топ категорията на теста, класифицирана от психолозите като ,,гениалност", попаднали 98% от децата!

Тъй като ,,98 на сто" гении на НАСА им изглеждали немислими, тестът бил отхвърлен като неадекватен. Но разработчиците не се отказали и провели същия тест на същите деца, но когато те навършили 10 години. Този път в категорията ,,гениалност" попаднали само 30% от децата.


Резултатът бил толкова странен, че от НАСА отново се заинтересували и провели същия тест на същите деца, но на възраст 15 години. Гениите сред тях се оказали по-малко от 12%!

В следващите 5 години НАСА не чакали и малко нарушили чистотата на експеримента, тествайки случайна извадка от възрастни. Сред възрастните процентът на гениите паднал до 2!
Въз основа на тези данни Gavin Nascimento направил подробна научна публикация, същността на която се свежда до следното:

,,Системата на училищата, колежите и висшето образование,  постепенно лишават детето от присъщата на всеки човек творческа гениалност. Има няколко причини за това, но най-очевидната причина изглежда е интересите на управляващата класа.

Това, което влагаме в понятията ,,училище" и ,,образование",  е всъщност една глобална институция, изключително сложна психологически система, създадена в миналото, за да обслужва нуждите на управляващата класа.

За може така нареченият ,,елит" да запазва своя луксозен начин на живот, имайки влагайки минимални средства в развитието на нови производствени дейности, са необходими не само изкуствен дефицит, вечна експлоатация и непрекъсната война. Нужна е също така общодържавна, наднационална система за промиване на мозъци, която доказва, че ,,винаги е било така", и не позволяваща да се подлага на критика хищническата, робовладелска световна система".

И така, какво да правим сега? Можем ли да възстановим нашия творчески потенциал?

Д-р George Land казва, че, независимо от блоковете в съзнанието, ние продължаваме цял живот да бъдем тези гениални 98 процента. Основното нещо е да се разбере как работи тази потисническа система и как да я преодолеем.

Land обяснява, че на всеки от нас са присъщи два типа мислене: дивергентно и конвергентно, т.е., разграничаващо и обединяващо. Дивергентното мислене е това, което имаме от раждането и наричаме с думата въображение. Конвергентното мислене също е част от нас, работи в друга част на мозъка и е ограничаващо дивергенцията. Оказва се, че дивергентното мислене работи като ускорител на процесите на мозъка, а конвергентното мислене забавя този процес. Това е нормално.

Но ако конвергентното мислене се вземе под контрол, ако се ,,зареди" с някои ,,парадигми" и ,,догми" - то започва да затормозява абсолютно всичко:

,,Ние (?) опитахме това преди, няма да сработи"

,,Това е глупава идея!"

,,В учебника пише, че това е невъзможно!"

Така изглежда на външен план. На вътрешен, морфологичен план всичко е много по-интересно. Там вашите собствени неврони се бият един с друг! Помислете за това: ВАШИТЕ СОБСТВЕНИ нервни  клетки, натъпкани с ЧУЖД догматичен боклук, се занимавам критика и цензуриране, снижавайки честотата и силата на работата на вашия мозък! А ако добавите към конвергенцията и религиозния страх, мозъкът или изпада в ступор, или въобще изгаря!

Какво може да бъде решението в тази ситуация ?

Решението е много просто. Опитайте се отново да намерите в разума си току-що започналото да опознава света петгодишно дете и му позволете, като на задържаща се над водата топка, да излезе на повърхността.

Това дете е във вас, то е било винаги, никога не е ходило никъде. Започнете да го търсите у себе си по един много прост начин.

Погледнете стаята около себе си и помислете, за начало, как може значително да се промени и подобри обикновения крак на масата. А и как и къде още може да се подобри тази маса? И не спирайте, намерете смелостта да хвърлите  предизвикателство на системата!

https://istinskiistorii.com/

Лина

Няма никакъв начин да съпоставят резултатите от тестовете. Много важно, че са проведени от учен от НАСА, то като видиш един тест за интелигентност или какъвто и да е поведенчески инструмент за 5 годишни ще разбереш, че не може да отнесещ резултатите му с някакъв друг или същия адаптиран тест след 5 години.
Стихийното развитие на децата до 5-6 г. възраст е биологично заложено с цел оцеляване и не е никакъв предиктор за бъдещото им развитие.
Мое лично мнение е, че 98% от човечеството сме, как да го каже по-културно, ами идиоти, а не гении.

Шишман

Quote from: Лина on 01 December 2019, 19:35:46предиктор 
Како значи тази дума, не я знам, не съм я чувал.
Иначе по темата: по колко деца имат днешните образовани българи, по колко деца имаха, някогашните необразовани ? Победители и по-умни са тези дето имат повече деца.

Лина

О, не е това причината сега да не се раждат деца, не.
Масово младежите са тъпи колкото си искат и пак не правят деца.

Шишман

Quote from: Лина on 02 December 2019, 18:42:31О, не е това причината сега да не се раждат деца, не.
Масово младежите са тъпи колкото си искат и пак не правят деца.
Да ама причината е точно това. Дали ги имаш а тъпи или не, те са образовани и имат поне средно.