• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

05 July 2020, 19:25:03

Login with username, password and session length

Top Posters

Hatshepsut
10913 Posts

Шишман
2565 Posts

Panzerfaust
442 Posts

Лина
417 Posts

Theme Select





thumbnail
Members
Stats
  • Total Posts: 15763
  • Total Topics: 1262
  • Online Today: 31
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 0
Guests: 21
Total: 21

Вредно ли е образованието

Started by Шишман, 30 September 2019, 10:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Шишман

27 November 2019, 14:10:23 #15 Last Edit: 27 November 2019, 14:38:19 by Hatshepsut Reason: Корекция на линка
Като ви казвам не ми вярвате. Не че НАСА са кой знае какво, ама и те го знаят.
______________
НАСА: 98% от хората се раждат гениални, но в училище ги правят на идиоти и ги затъпяват! (ВИДЕО)

В сензационно интервю за TEDxTuscon д-р Джордж Ланд (George Land) разказа на аудиторията за шокиращите резултати от тестове за креативност, които той и неговият екип разработили в рамките на специален проект на НАСА. Задачата на екипа от психолози била да се разработи тест, с който да  се оцени и измери креативността на децата в предучилищна възраст.

Резултатът шокирал не само поръчителите от НАСА, но и самите психолози.

Като цяло, тестът предлагал на децата различни разбираеми за тях задачи, които те трябвало да решат по един или друг начин. Тестът е проведен върху  1 600 деца на възраст от 4 до 5 години.

Учените били подготвени за много неща, но това, което открили, ги вкарало в задънена улица. Оказало се, че в топ категорията на теста, класифицирана от психолозите като ,,гениалност", попаднали 98% от децата!

Тъй като ,,98 на сто" гении на НАСА им изглеждали немислими, тестът бил отхвърлен като неадекватен. Но разработчиците не се отказали и провели същия тест на същите деца, но когато те навършили 10 години. Този път в категорията ,,гениалност" попаднали само 30% от децата.


Резултатът бил толкова странен, че от НАСА отново се заинтересували и провели същия тест на същите деца, но на възраст 15 години. Гениите сред тях се оказали по-малко от 12%!

В следващите 5 години НАСА не чакали и малко нарушили чистотата на експеримента, тествайки случайна извадка от възрастни. Сред възрастните процентът на гениите паднал до 2!
Въз основа на тези данни Gavin Nascimento направил подробна научна публикация, същността на която се свежда до следното:

,,Системата на училищата, колежите и висшето образование,  постепенно лишават детето от присъщата на всеки човек творческа гениалност. Има няколко причини за това, но най-очевидната причина изглежда е интересите на управляващата класа.

Това, което влагаме в понятията ,,училище" и ,,образование",  е всъщност една глобална институция, изключително сложна психологически система, създадена в миналото, за да обслужва нуждите на управляващата класа.

За може така нареченият ,,елит" да запазва своя луксозен начин на живот, имайки влагайки минимални средства в развитието на нови производствени дейности, са необходими не само изкуствен дефицит, вечна експлоатация и непрекъсната война. Нужна е също така общодържавна, наднационална система за промиване на мозъци, която доказва, че ,,винаги е било така", и не позволяваща да се подлага на критика хищническата, робовладелска световна система".

И така, какво да правим сега? Можем ли да възстановим нашия творчески потенциал?

Д-р George Land казва, че, независимо от блоковете в съзнанието, ние продължаваме цял живот да бъдем тези гениални 98 процента. Основното нещо е да се разбере как работи тази потисническа система и как да я преодолеем.

Land обяснява, че на всеки от нас са присъщи два типа мислене: дивергентно и конвергентно, т.е., разграничаващо и обединяващо. Дивергентното мислене е това, което имаме от раждането и наричаме с думата въображение. Конвергентното мислене също е част от нас, работи в друга част на мозъка и е ограничаващо дивергенцията. Оказва се, че дивергентното мислене работи като ускорител на процесите на мозъка, а конвергентното мислене забавя този процес. Това е нормално.

Но ако конвергентното мислене се вземе под контрол, ако се ,,зареди" с някои ,,парадигми" и ,,догми" – то започва да затормозява абсолютно всичко:

,,Ние (?) опитахме това преди, няма да сработи"

,,Това е глупава идея!"

,,В учебника пише, че това е невъзможно!"

Така изглежда на външен план. На вътрешен, морфологичен план всичко е много по-интересно. Там вашите собствени неврони се бият един с друг! Помислете за това: ВАШИТЕ СОБСТВЕНИ нервни  клетки, натъпкани с ЧУЖД догматичен боклук, се занимавам критика и цензуриране, снижавайки честотата и силата на работата на вашия мозък! А ако добавите към конвергенцията и религиозния страх, мозъкът или изпада в ступор, или въобще изгаря!

Какво може да бъде решението в тази ситуация ?

Решението е много просто. Опитайте се отново да намерите в разума си току-що започналото да опознава света петгодишно дете и му позволете, като на задържаща се над водата топка, да излезе на повърхността.

Това дете е във вас, то е било винаги, никога не е ходило никъде. Започнете да го търсите у себе си по един много прост начин.

Погледнете стаята около себе си и помислете, за начало, как може значително да се промени и подобри обикновения крак на масата. А и как и къде още може да се подобри тази маса? И не спирайте, намерете смелостта да хвърлите  предизвикателство на системата!

https://istinskiistorii.com/

Лина

Няма никакъв начин да съпоставят резултатите от тестовете. Много важно, че са проведени от учен от НАСА, то като видиш един тест за интелигентност или какъвто и да е поведенчески инструмент за 5 годишни ще разбереш, че не може да отнесещ резултатите му с някакъв друг или същия адаптиран тест след 5 години.
Стихийното развитие на децата до 5-6 г. възраст е биологично заложено с цел оцеляване и не е никакъв предиктор за бъдещото им развитие.
Мое лично мнение е, че 98% от човечеството сме, как да го каже по-културно, ами идиоти, а не гении.

Шишман

Quote from: Лина on 01 December 2019, 19:35:46предиктор 
Како значи тази дума, не я знам, не съм я чувал.
Иначе по темата: по колко деца имат днешните образовани българи, по колко деца имаха, някогашните необразовани ? Победители и по-умни са тези дето имат повече деца.

Лина

О, не е това причината сега да не се раждат деца, не.
Масово младежите са тъпи колкото си искат и пак не правят деца.

Шишман

Quote from: Лина on 02 December 2019, 18:42:31О, не е това причината сега да не се раждат деца, не.
Масово младежите са тъпи колкото си искат и пак не правят деца.
Да ама причината е точно това. Дали ги имаш а тъпи или не, те са образовани и имат поне средно.

Шишман

Смешно и по въпроса за образоваността.

Лина

02 January 2020, 14:11:25 #21 Last Edit: 02 January 2020, 14:54:18 by Лина
Тука на последното видео леко ще си стиснем ръцете, но това е плод на чиста случайност.  Не допускам ни най – малко, че знаеш какво си публикувал, а отделно отношението към заглавието на темата ти е само индиректно. Макар и сатирично във видеото има някои истини.
Така е, угода няма, ако едно дете е живо, будно, палаво веднага е обявено за бандитче, бъдещ престъпник или както е в наши дни хиперактивно. Ако е пасивно, дружелюбно и срамежливо те ти сюндюк, шматка, че може и за бавноразвиващо да го обявят някои учители. Наличието на психолози в училищата го одобрявам само ако се занимават с разрешаването на  конфликтни ситуации между ученици, ученици и учители, учители и родители. Но тъй като това са сложни неща по- лесно е да се захванат за гореспоменатите деца и както се казва във видеото да им направят по една солидна папка със някоя модерна диагноза и да почнат да ,,работят" усилено върху тях. То не отричам, че както някои възрастни, така и някои деца имат нужда от т. нар. психологична помощ, факт е, че има диагнози – също. Но спорно е желанието на хората да свършат нещо по тези въпроси, спорно е и умението им да го направят.
На тази база обаче не може да се отрича образователната система. Който има такъв проблем ще трябва да си го решава успешно или не.
Истината е, че ако не съществува училището, то тези деца ще са на улицата, в парка и проблемите им ще се проявяват и там със същата сила. Тогава ще трябва да забраним и играта на улицата ли?  Даването на добавки е огромна тема и не касае полезно ли е или не образованието на тези или онези деца.

Шишман

Quote from: Лина on 02 January 2020, 14:11:25Наличието на психолози в училищата го одобрявам

А не се и съмнявам че го одобряваш. Предполагам си с висше или учиш за такова.

Лина

Както написах мнението ми е и да, и не. Имам някакъв смътен спомен, че може би някои от форума имаше такава специалност и по – дипломатично ще кажем за не-то. На първо място не смятам, че имат голяма успеваемост в работата най – вече защото се занимават с най – сложния продукт на мозъка, човешката психика. Започвам от това, каква може да е мотивацията на някой за запише такава специалност? Може би вярва че ще разреши някакъв личен проблем, може би вярва, че ще стане факир, които ще манипулира хората и тяхното съзнание, все интересни мотиви, но.....
Това което регистрирам при всички психолози е доста стряскащо - те винаги си мислят, че по-добре от теб знаят какво искаш да кажеш, какво си мислиш и какво чувстваш. Видиш ли ти не знаеш какво искаш, той/тя ще знае, демонстрират плашещо самочувствие, което може доста да навреди. Сега, вярно е че това са мои наблюдения върху хора, които виждам по телевизията, където такива много обичат да се изявяват, но нямам мой близък познат, които да е психолог и впечатленията ми са може би ограничени. И така да е, за ползата или вредата от получаването на психологична помощ ще приложа само един пример. Според мащабна статистика в САЩ малолетните престъпници, които са получили по задължение специализирана психична помощ за дълъг период от време в последствие извършват много и по-неприемливи престъпления от първите си такива. Това за разлика от тези, които не са получили такава помощ.
Вярвам че най – лечебно за психиката на един човек, особено за тези с проблеми е да са в приемаща и обичаща среда, сред приятелска среда, която да ги учи наистина да постъпват правилно. И тези неща ги пиша така вероятно защото нямам познат, роднина или дори съсед шизофреник, който да е заклал майка си.  :aha:
Има почва за такава наука, но практическото и приложение е невъзможно, защото при нея всичко е основано на догадки и променливи.

 За това си  прав, че в университетите е пълно с нереализирани психолози, които следват за 2 или 3 специалност или са станали преподаватели в някаква свързана дисциплина. 

Шишман

Лина защо си ми изтрила едно мнение а ? Влизаш в темите ми, пишеш глупости, всяко твое мнение е пълно с обиди към мене и накрая ми триеш мненията. Това ли представлявате вие образуваните а ?
Накрая се чудите защо хората не искат да участват в форума. Е нали си образована - сети се сама ! О ,ама на тебе не ти дреме дали форума върви или не, важното е да налагаш твоите либерални виждания на хората. Доста време те търпях да ме обиждаш, ама ми омръзна.

Quote from: Лина on 02 January 2020, 15:31:47Това което регистрирам при всички психолози е доста стряскащо
Все едно си специалистка по психолози. Къде ги виждаш и регистрираш: по телевизията ли ?

Шишман

02 January 2020, 18:39:10 #25 Last Edit: 02 January 2020, 18:44:23 by Шишман
Лина
 това са мои наблюдения върху хора, които виждам по телевизията, а. 
____________________________________________________________________________________


  После ми кажете че образуванието може да е полезно. Та те се образоват от телевизията ха-ха-ха, невероятно, но е факт.

Panzerfaust

02 January 2020, 21:25:22 #26 Last Edit: 02 January 2020, 21:27:53 by Panzerfaust
Quote from: Лина on 02 January 2020, 15:31:47Както написах мнението ми е и да, и не. Имам някакъв смътен спомен, че може би някои от форума имаше такава специалност и по – дипломатично ще кажем за не-то. На първо място не смятам, че имат голяма успеваемост в работата най – вече защото се занимават с най – сложния продукт на мозъка, човешката психика. Започвам от това, каква може да е мотивацията на някой за запише такава специалност? Може би вярва че ще разреши някакъв личен проблем, може би вярва, че ще стане факир, които ще манипулира хората и тяхното съзнание, все интересни мотиви, но.....
Това което регистрирам при всички психолози е доста стряскащо - те винаги си мислят, че по-добре от теб знаят какво искаш да кажеш, какво си мислиш и какво чувстваш. Видиш ли ти не знаеш какво искаш, той/тя ще знае, демонстрират плашещо самочувствие, което може доста да навреди. Сега, вярно е че това са мои наблюдения върху хора, които виждам по телевизията, където такива много обичат да се изявяват, но нямам мой близък познат, които да е психолог и впечатленията ми са може би ограничени. И така да е, за ползата или вредата от получаването на психологична помощ ще приложа само един пример. Според мащабна статистика в САЩ малолетните престъпници, които са получили по задължение специализирана психична помощ за дълъг период от време в последствие извършват много и по-неприемливи престъпления от първите си такива. Това за разлика от тези, които не са получили такава помощ.
Вярвам че най – лечебно за психиката на един човек, особено за тези с проблеми е да са в приемаща и обичаща среда, сред приятелска среда, която да ги учи наистина да постъпват правилно. И тези неща ги пиша така вероятно защото нямам познат, роднина или дори съсед шизофреник, който да е заклал майка си.  :aha:
Има почва за такава наука, но практическото и приложение е невъзможно, защото при нея всичко е основано на догадки и променливи.

 За това си  прав, че в университетите е пълно с нереализирани психолози, които следват за 2 или 3 специалност или са станали преподаватели в някаква свързана дисциплина. 

Аз съм психолог, но не се притеснявай да я критикуваш. В психологията има много различни школи и направления, често пъти противоречащи си. Има и различна методология. Какво ще използва в работата си всеки психолог, е въпрос на личен усет, възможности и компетенции. Както сама си отбелязала, човешката психика е нещо изключително сложно и това прави работата с нея много трудна. Това, че психолозите изглеждат така, че по-добре знаят какво искаш да кажеш, какво си мислиш и какво чувстваш, се дължи на това, че в структурата на личността има много неосъзнати, малко осъзнати или неразбрани потребности и мотиви. Разбира се, въпрос на индивидуални качества на специалиста е колко той е адекватен в преценката си по същия начин, по който лекар или автомонтьор дават диагноза или заключение.

Що се отнася до публикуваното горе видео от Мишока, е пълна простотия. Съвременният живот е много по-динамичен, средата много по-стресогенна, отколкото преди да кажем 50 години. Семействата са непълни, в голям процент от случаите проблемни, на родителите се налага често да сменят местоположението си. За децата това е процес на непрекъснат стрес и адаптация. Днешните деца са залети от информация, от филми и игри с насилие. Хранителният им режим включва изобилие от захари, енергийни напитки и пр. Това се отнася за целия свят, но особено за днешните САЩ. Освен това, психологическата помощ в американското образование функционира по друг начин, от този простотия във видеото. Съвсем отделен е въпросът, че в САЩ има и тенденция към злоупотреба и свръхнадценяване на  фармакологията. Освен, че лекарствата са бизнес, действат по-бързо и резултатът е по-сигурен. Всеки сам може да си прецени доколко това е добре.
Темата е дълга... 

Шишман

Quote from: Panzerfaust on 02 January 2020, 21:25:22Аз съм психолог
Така кажи да си знаем с кого си имаме приказка. Моето мнение за психологията е че е част от нео-либерализма и му служи доста добре. Тука има няколко случая с българки на добра работа в офиси. Пращаха ги на психолог само защото отказват да се усмихват, като ненормални по цял ден. Психолога им задавал, някакви тъпи въпроси и те естествено го излъгали. Казали му това, което искал да чуе, толкова му струва образованието ха-ха. Та според психолога: трябвало да се смеят, като шантави постоянно, иначе не били добре. В работата им накрая си бяха затворили очите за това че не се смеят тъпо, защото, като българки : работят, много, знаят много и няма как да намерят кой да ги смени. Понеже тия нормалните според тях дето все се смеят- не работят, а се хилят по цял ден, ама поред западната култура и психолозите им - това е правилно и така трябвало да е. И мене постоянно някакви клиенти ме карат да се смея, особено англо-говорящи и американци, а и италианци. Та на тях им задавам въпроса дали са нормални и дали искат да опитат юмрука ми. Тия отиват докладват, оплакват се от мене и после си правя, каквото искам. Понеже, като се оплачат и тия от заведението, остават доволни че не съм някой ха-хо, дето само се смее и говори с клиентите. Та за това ме уважават и си ходя на работа, облечен както си искам, а не с риза и вратовръзка, подпирам се, седя, говоря си с хората, колкото си искам, и си пия ред-бул даже и да е забранено да се пие, ако има за ядене торта - ям, ако това да е напълно забранено. Та толкова им струва психологията, с прости трикове ги премятам, както си искам и си вея байрака яката.

генерал Жеков

Шишмане,с твоето червено потекло-за което съм почти на 100% сигурен,че най-малко някой от дядовците ти е бил ятак,а след това сте изпаднали,понеже до голямата баница се добраха само избрани и ти си страшно комплексиран от този факт.По тази причина ти освен,че мразиш всичко българско-символи,националисти(както от миналото,така и днешни),ти също така понеже си много необразован(сам твърдиш и дори се хвалиш,че си учил до 3 клас) смяташ всичко свързано с наука,философия,политика и т.н(извън чашките,чинийките и пуцането с бутафорни пищови) за нещо лошо и ненужно.Та,това личи и от мненията ти-които са всъщност истинската причина вече никой да не взима този форум на сериозно и вече толкова време след създаването му да има под 100 регистрирани члена,от които активните сме едно такси хора.В този смисъл,ако някой има желанието и идеята форума да се развие като националисически-нека се изгони този национален предател,а всичките му глупости да бъдат изтрити,иначе рискуваме вечно да си останем с един "скопен"(прощавай Хатшепсут,но е така) откъм качество и количество на потребителската маса форум.
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Шишман

Quote from: генерал Жеков on 02 January 2020, 22:09:02с бутафорни пищови) за нещо лошо и ненужно.Та,това личи и от мненията ти-които са всъщност истинската причина вече никой да не взима този форум на сериозно и вече толкова време след създаването му да има под 100 регистрирани члена,от които активните сме едно такси хора.
Не знам дали ще имаш смелостта да пробваш бутафорните ми пищови ха-ха, останалите ти разсъждения за миналото ми и т.н. и т.н. оставям на страна с усмивка.
Не мисля че си особено активен в този форум, но това си е твоя работа.
Аз тука пиша от септември, тоест от 4-и месеца. Ако форума съществува от 4-и месеца, то може да ми припишеш вина за това че не върви, но форума е поне от една година, даже две преди да започна да пиша в него. Причините да не върви са много, основната е фейс-бук - направо помете форумите, от както го има: форумите се сринаха. Другите причини , няма смисъл да ги казвам, защото и да ги кажа, няма да бъда разбран и не си струва да се хабя. Защо не върви форума е сериозна дискусия - обсъждане и като тема е много пареща, така че моят съвет е да не се обсъжда.