• Welcome to Български Националистически Форумъ.
 

The best topic

*

Posts: 13
Total votes: : 2

Last post: 29 October 2022, 06:17:26
Re: Най-великите империи by Hatshepsut

Ислям

Started by Hatshepsut, 21 October 2018, 06:22:44

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Шишман

Онези, които искат да научат повече за разликата между истинския Бог и кораническото  божество, се позоваваме на забележителната книга на изключителния православен писател С.А. Нилус: "Близо до идващия aнтихрист и царството на дявола на земята." Тук ще цитираме само един въпрос, който Сергей Нилус поставя в тази книга: "Кой е Аллах, ако не дяволът?"
    Ето фрагмент от романа "Джамията на Нотр Дам" на известната писателка Елена Чудинова:
    "- Смятате ли, че е случайност, че имаме слънчев календар, а те (мюсюлманите - Забележка. Ед." Пг") - лунен? Луната - е мъртво светило, за разлика от животворящото слънце. Всички поклонници на дявола, във всички времена са почитали и почитат Луната.
    - Мислите ли, че те се покланят на дявола? ..
    - Не мога да кажа това, тъй като те самите не го претендират. Но като християнски свещеник не мога да не обърна внимание на това, за което е нужно да ме алармира. Ако ми казват, че в рая хората се срещат със същества (гурии. Забележки.ред. fir.), които са много сходни по описание на сукуби (демони, които приемат облика на жени. - Забележка. Ед. "Пг"), аз съм длъжен да се запитам - Това рай ли е? По-скоро прилича на ад. Ако луната е изложена като основен символ на някаква религия, как няма да  мога да не си спомня, че сатанизмът е неотделим от култа към луната?
________
,,Един от лъжепророците , за чието идване в света, Господ е предрекъл, прелъстява мнозина (вж. Мат. 24, 11), обявявайки ново учение в Арабия. Това учение е получило името ислям и множество арабски дракони, вдъхновени от тази доктрина, са се понесли по земята и в безмилостни войни са завладели огромни територии. Тази "религия на мира" се разпространи с времето и нейните привърженици не се уморяват да водят непрекъснати войни и до днес, като по този начин попадат под дефиницията за лъжа, написана от самия Господ, казвайки: "мир, мир!" 11). (Й. Максимов. Религията на кръста и религията на полумесеца. - М .: Издателство на Московското дружество на Света Троица Св. Сергийска лавра, 2004)
___________________________________



Шишман

Добро мнение от другият форум
_____________
Много хора в това число и доста "родни" националисти не знаят или не се интересуват накратко какво представлява ислямът и каква заплаха носи той.Повечето обикновени българи а и много хора по света смятат че ислямът е просто една обикновенна религия и нищо повече,доста са заблудените хора който вярват че мюсюлманите и тяхната религия не създават заплаха и не представляват опасност за човечеството.Само че нещата на пръв поглед не са толкова лесни колкото ни се представят в казионните медии.Ислямът е много повече от религия,ислямът е много повече от вяра.Той е политическа,икономическа,военна,ултра-радикална и могъща мафиотска идеология равна с фашизма и комунизма взети заедно.Даже повече ислямът е по лоша и зла идеология даже и от комунизма и нацизма взето заедно.Това е което не могат да проумеят голяма част от хората и не ги съдя.Все пак обществените подбудители в лицето на медиите,правителството, и разни други организации се опитват всячески да ни внушат че ислямът не е заплаха,едва ли не някой политически кръгове се мъчат да ни представят нещата от към фалшивата и страна.Истината е че България и цяла Европа отиват към доброволна и масова ислямизация-това е неоспорим факт и всеки който твърди че ислямът не е зло и мюсюлманите не са лоши значи подкрепя тероризма и насилието,всеки който защитава мюсюлманите е терорист и лицемерен психопат.Ако не се опитаме да спрем ислямското зло скоро цяла България ще се превърне във втора чечня или Босна недай си Боже и повярвайте им един ден това ще стане,ако не се опитаме да ги спрем още сега,утре или в вдругиден ще е много късно за съпротивата.

Шишман

След всеки терористичен акт извършен от ислямисти в пресата прозвучава един и същ лайтмотив: има радикален ислям и има истински, мирен и добър ислям.

Няма нищо изненадващо, когато такова различаване правят светските журналисти или политици. Те нищо не знаят за религията, а за исляма – по-малко и от нищото. Донякъде изненадващо е, че същите неща четем и в православни сайтове.

В тази изтъркана фалшива песничка има зрънце истина.

Има радикален ислям, който си поставя идеологически цели - незабавна политическа революция, и има опитомен ислям, който решава задачи по най-добро приспособяване към различни национални или международни обстоятелства.

Разликата между тези два варианта на исляма може да изглежда принципна за онези, които над всичко поставят ,,мирното житие" на земята, а също и за заразените с лъжливи представи за ,,традиционните религии", които дори са обединени организационно в Междурелигиозния съвет на Русия. В този съвет според Уикипедия влизат представителите на ,,четирите традиционни изповедания в Русия: Православие, ислям, иудаизъм и будизъм".

Върху ,,традиционността" на участващите религии хвърля светлина дори това, че иудаизмът бива представен не от традиционния Каиафа, а от хасида Берл Лазар. Хасидизмът, който е възникнал в средата на ХVІІІ век може да бъде наречен традиционен само от човек, за когото ,,Великата" Френска или ,,Великата" Октомврийска революция също са част от традицията.

Същото се отнася и до новия ислям, до будизма, а накрая и до модернизираното Православие, което заседава в Съвета в лицето на о. Всеволод Чаплин или о. Роман Богдасаров.

Тези нови религии, в това число и православният модернизъм се явяват продукт не на някаква традиция, а на гностическата революция на Новото време. Съответно и ислямът – радикалният и опитоменият от светските управници, в еднаква степен се явява продукт на Новото време и при това положение въпросът за ,,автентичен" или подменен ислям не възниква.

Ислямският тероризъм и толерантният ислям се явяват ,,гореща" и ,,хладна" разновидност на една и съща напълно нетрадиционна религия.

Както става ясно от нашата класификация между радикалната и компромисната разновидност на масовата религия няма ясно очертана граница, както няма такава и между представителите на различните изповедания, които мирно си сътрудничат в новите държави.

Пъпната връв, съединяваща хората с миналото и с някаква традиция, е прекъсната и тази катастрофа оставя след себе си изпепелена в духовно отношение земя, на която поседнали заседават ,,традиционните религии" в Русия, в което понятие се включват слабите форми на новите религии: модернизираното Православие, модернизираният ислям, необудизмът и хасидизмът.

,,Алтернатива" на този компромис с масовото общество и новите религии помежду си се явява гностическият активизъм, от който бива привличана младежта, свободно извършвайки преходи от една вяра в друга и обратно. С това е свързан и притокът на младежи от модернизираното християнство към радикалния ислям и неуспехът в културната асимилация на мигрантите в Западна Европа. За гностиците-активисти просто не е интересно да се намират в толерантните конфесии и те търсят по-силно заразени с гностицизъм секти и движения.

Ситуацията на гностическа революция се описва с това, че в религиозната среда ние имаме само крайности, които се пораждат една от друга, безпорядъчно преминават една в друга като змия захапала опашката си. Отделно от всичко това съществува Християнската Църква, върху която с еднакво безсилие нападат консервативните и радикалните модернисти.

И терористичният, и мирният ислям еднакво принадлежат на Новия свят, на света на бъдещето. И следователно ние като християни не можем да се намираме в мир нито с единия, нито с другия.


https://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1247:2015-11-19-19-01-46&catid=97&Itemid=327

Шишман


Ми той мотивът - причината е ясна : ислямистите са ненормални, такава им е вярата. Тука в Италия има през последните дни 2-а такива случая на луди ислямисти с ножове. Единият от Гана го застреляха в Рим и полицаят май ще го уволнят, другия успяха да го хванат без да го убият не помня от къде беше. С колкото мюсюлмани съм говорил - винаги съм виждал че нещо не им е на ред с главите.

Irini Zikidis

"Остава неясен мотивът на предполагаемия извършител, който вчера наръга безразборно пешеходци в германския град Вюрцберг, и уби трима от тях, а животът на още двама е в опасност. По време на атаката сомалиецът е крещял "Аллах акбар". Полицията не изключва ислямистки мотив. Заподозреният е бил с психично заболяване."

Шишман

Мнение за исляма от старият форум
__________________________

Rodolubec

Много хора в това число и доста "родни" националисти не знаят или не се интересуват накратко какво представлява ислямът и каква заплаха носи той.Повечето обикновени българи а и много хора по света смятат че ислямът е просто една обикновенна религия и нищо повече,доста са заблудените хора който вярват че мюсюлманите и тяхната религия не създават заплаха и не представляват опасност за човечеството.Само че нещата на пръв поглед не са толкова лесни колкото ни се представят в казионните медии.Ислямът е много повече от религия,ислямът е много повече от вяра.Той е политическа,икономическа,военна,ултра-радикална и могъща мафиотска идеология равна с фашизма и комунизма взети заедно.Даже повече ислямът е по лоша и зла идеология даже и от комунизма и нацизма взето заедно.Това е което не могат да проумеят голяма част от хората и не ги съдя.Все пак обществените подбудители в лицето на медиите,правителството, и разни други организации се опитват всячески да ни внушат че ислямът не е заплаха,едва ли не някой политически кръгове се мъчат да ни представят нещата от към фалшивата и страна.Истината е че България и цяла Европа отиват към доброволна и масова ислямизация-това е неоспорим факт и всеки който твърди че ислямът не е зло и мюсюлманите не са лоши значи подкрепя тероризма и насилието,всеки който защитава мюсюлманите е терорист и лицемерен психопат.Ако не се опитаме да спрем ислямското зло скоро цяла България ще се превърне във втора чечня или Босна недай си Боже и повярвайте им един ден това ще стане,ако не се опитаме да ги спрем още сега,утре или в вдругиден ще е много късно за съпротива.

Шишман


Тая снимка показва добре истинското лице на исляма.

Шишман

#21
Irini Zikidis

Миналата седмица превъзбуден представител на малцинство закла възрастен мъж на Oxford Circus. Вчера някой е вилнял с нож и на Green Park. Евреин пък е бил атакуван в автобус.
Мултикултурализмът работи ❤

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-57705786

Шишман

Irini Zikidis

Ти да видиш. Австрия забранява дейността на Мюсюлмански братя и става първата европейска страна, която обявява война на тази толкова опасна групировка, действаща активно в сърцето на Европа. Напомням, че още преди две години Тръмп опита да ги обяви за терористична организация в САЩ, и цялата либерална американска преса скочи на амбразурата да ги защитава.
Нека напомня отново и кои бяха братята – писала съм многократно за това. Мюсюлмански Братя е най-старата и най-голямата ислямска политическа организация в световен мащаб. Основана е през 1928 г. от Хасан ал-Банна в Египет, а лонзунгът й е ,,Ислямът е решението". Статутът на организацията е полулегален навсякъде, а тя се финансира от изключително богати членове от целия свят. Към днешна дата организацията се е накичила с призиви за ,,толерантност, мир и любов", но зад лустросана фасада реалността е друга. Лозунгът на ,,Мюсюлманско братство" е ,,Ислямът е решението", и не е променян от самото създаване на организацията, като е добавено мотото ,,Аллах е нашата цел, Коранът е нашата конституция, Пророкът е нашият лидер, Дхижадът е нашият път и смъртта в името на Аллах е нашата цел!".
През 1982 Хафез ал Асад, бащата на Башар ал Асад, дави в кръв въстание на Мюсюлмански братя, които обявяват тотален джихад на сирийското правителство от джамиите в Хама. Дни по-късно, старият Асад вкарва армията си в града, където избива над 25 000 братя и техни симпатизанти, а няколко хиляди хвърля в затвора. През 2011 година избухват бунтовете в Сирия, като част от ,,Арабската пролет", вече при младия Асад. В западния свят тези бунтове се представят като ,,бунтове на демократрично настроени араби срещу тиранията на Асад", и със сигурност, сред участниците е имало и такива. В огромната си част, обаче, демократично настроените сирийци бързо и безмилостно са претопени в огромната маса ислямистки групировки, свързани с Мюсюлмански братя или Ал Кайда (генезисът на Ислямска държава започва от структурите на Ал Кайда в Ирак), които последните години воюват на терен.
Миналата година по това време във Великобритания избухна огромен скандал. Ставаше дума за следното: на 23 август 2020, целият борд на най-голямата ислямска благотворителна организация в Oбединеното кралство - Islamic Relief Worldwide, беше принуден да подаде оставка, след като стана ясно, че новият председател Almoutaz Tayara е демонстрирал антисемитизъм и е възхвалявал терористични организации. Не им върви на Islamic Relief Worldwide, наистина не им върви, като се има предвид, че старият им председател беше освободен едва месец преди това - за какво? Познахте. За антисемитизъм и възхваляване на терористични отганизации. В своите публикации в социалните мрежи той е наричал евреите ,,внуци на маймуни и свине", египетския президент Сиси – ,,ционистки сводник" и ,,ционистка свиня", а бойците на Хамас ,,велики мъже, биещи се за свещената кауза на Мюсюлмански братя".
Защо скандалът беше толкова голям? Защото базираната във Великобритания, Бирмингам, Islamic Relief Worldwide е не само най-голямата ислямска благотворителна организация в Обединеното кралство, но и една от най-големите в света. Тя е изключително могъща и уважавана, притежава представителства в 50 страни, оперира със стотици милиони долари, има консултативен статут към Икономическия и Социален Съвет на ООН, партнира си с Европейската комисия, Червения кръст, Червения полумесец и множество други световни организации, както и с голям брой неправителствени организации. Ясна ли ви е картинката?
На фона на цялото това могъщество и блясък, възмущението и изненадата във Великобритания бяха големи. Аз обаче се чудя, дали британците изобщо имаха основание да бъдат изненадани. Само преди година Islamic Relief Worldwide се забърка в подобен скандал в Германия. Тогава германското правителство заявява, че германският клон на организацията (Islamic Relief Deutschland), както и централата ѝ във Великобритания имат ,,сериозни връзки" с Мюсюлмански братя или със свързани с тях организации. Колко голяма би трябвало да бъде изненадата в Обединеното кралство в този случай? Особено, ако се върнем още по-назад във времето. През 2014 година Израел забранява дейността на Islamic Relief Worldwide на Западния бряг заради връзки с Мюсюлмански братя, а по-късно през същата година ОАЕ ги обявява за терористична организация отново поради същата причина. Не знам вие какво виждате, но аз виждам това: 2014 – Мюсюлмански братя; 2019 - Мюсюлмански братя; 2020 – Мюсюлмански братя. Оставяйки настрана разни незначителни подробности от типа, че Islamic Relief Worldwide получава финансиране дори от ООН, а в конкретните случаи и от британските и германските данъкоплатци, пред мен възникват поне два  въпроса.
Първо, възможно ли е европейските правителства и служби за сигурност да не забелязват връзките на тази организация с Мюсюлмански братя? Значи, установяваш, че могъща и изключително богата огранизация възхвалява терористи, след което нейният председател ,,дълбоко засрамен" изтрива постовете си в социалните мрежи и вече няма проблем? Някакъв борд подал оставка – и толкова? Германското правителство отправя гръмки обвинения, но не се предприемат никакви други действия? Или либерално-глобалистките елити на континента съзнателно допускат всичко това?
Вторият въпрос е по-интересен: По какъв начин Islamic Relief Worldwide се вписва в либералния, мултикултурен пейзаж на западния свят или по-просто казано – как взаимодейства със споменатите по-горе други НПО. Веднага попадам на хвалебствен материал за организацията от Open Democracy (аналогът на Отворено общество в САЩ), а след това и на списък с проекти финансирани от господин Сорос, които включват не само Islamic Relief Worldwide, но и други организации свързани с Мюсюлмански братя. И тук вече се оказвам на брега на огромен океан от информация за дейността на Братята в западния свят. И вече не става дума за една структура (Islamic Relief Worldwide), а за сложна екосистема от различни по дейност организации, които на пръв поглед нямат връзки помежду си. Но така изглеждат всички модерни ,,мрежови организации" – без видим център и йерархия. Количеството на материалите по темата е наистина значително и изглежда, че Мюсюлмански братя са се разположили нашироко и много удобно на Запад. Да напомням ли за странните аномалии от типа на прогресивни леви в със знамената на ССА в САЩ и феминистки в Берлин които се търкалят по земята, докато крещят ,,Аллах Акбар"? Или влизането в политиката и издигането до върховете й на Линда Сарсур и Илхан Омар – и двете защитнички на каузата на Мюсюлмански братя?
Когато се говори за представителите на Мюсюлмански братя в европейски и американски контекст, трябва да се имат предвид няколко неща. Това не са някакви брадати диваци, те само използват за целите си брадати диваци на терен в Близкия Изток. Говорим за добре облечени и добре образовани активисти с научни степени от Оксфорд и Харвард, в повечето случаи второ-трето поколение мигранти, които отдавана са инкорпорирани в прогресисткия мулти-култи интелектуален и политически елит. Много от тях са дори университетски преподаватели. Нещо типично за техните структури - не винаги пряко може да бъде забелязана организацията майка. Те са се снабдили с огромен шлейф от организации спътници с различен профил, от типа на благотворителни организации, културно-просветни организации , които дори не изглеждат свързани помежду си. И именно на този нов интелектуален елит е възложена задачата да "нормализира" исляма по две основни линии. От една страна, да го популяризира на западняците в подходящ контекст - религия на мира, културни традиции и дрън, дрън. И от друга страна, което е особено важно - да промени и да "модернизира" или като щете да ,,цивилизова" исляма, за да го направи по-приемлив за западното общество.
Темата за конверегенцията между исляма и либерализма е изключително тежка. Вероятно за човек, неизкушен от тая тема, се струва налудничаво, дори на ръба на конспирацията някой да твърди, че либералните правителства насърчават исляма в Европа. Нека го кажа така - ислямът е политическа доктрина от създаването си, с коренно различен от християнския мироглед и философия, и поради тази причина той може да е полезен на социалните инженери. Той налага колективистка философия и практика, и се пресича успешно с глобалистколибералната колективистка проповед. Казано просто - една от целите на социалния инженеринг е да бъдат заличени постепенно индивидуалните права, и изобщо индивидуалния светоглед, в името на подчинението на индивида на "нуждите" на общността. Индивидът в ислямското общество винаги е доминиран от нормите. Ако разгърнем още малко тази идея, можем дори да кажем, че в мюсюлманското общество индивидът се самоконтролира до такава степен, че вероятността да се роди революционер, е изключително пренебрежимо малка, сравнена с едно християнско общество. А какво по-добро за едно глобално общество, парализирано от цензура и контрол?
Не знам дали този акт на Австрия дава повод за надежда. Не знам дали останалите държави ще отоворят очи за червея, който ги яде отвътре и който създава радикализирани ислямисти. Мога само да се моля, че е така.
https://freewestmedia.com/.../austria-becomes-first.../...

Шишман

И повече атентати тая година, резане на глави, джихад, хашиш, крадене и долу гяурите !









Шишман

Когато масовата религия убива

След всеки терористичен акт извършен от ислямисти в пресата прозвучава един и същ лайтмотив: има радикален ислям и има истински, мирен и добър ислям.

Няма нищо изненадващо, когато такова различаване правят светските журналисти или политици. Те нищо не знаят за религията, а за исляма – по-малко и от нищото. Донякъде изненадващо е, че същите неща четем и в православни сайтове.

В тази изтъркана фалшива песничка има зрънце истина.

Има радикален ислям, който си поставя идеологически цели - незабавна политическа революция, и има опитомен ислям, който решава задачи по най-добро приспособяване към различни национални или международни обстоятелства.

Разликата между тези два варианта на исляма може да изглежда принципна за онези, които над всичко поставят ,,мирното житие" на земята, а също и за заразените с лъжливи представи за ,,традиционните религии", които дори са обединени организационно в Междурелигиозния съвет на Русия. В този съвет според Уикипедия влизат представителите на ,,четирите традиционни изповедания в Русия: Православие, ислям, иудаизъм и будизъм".

Върху ,,традиционността" на участващите религии хвърля светлина дори това, че иудаизмът бива представен не от традиционния Каиафа, а от хасида Берл Лазар. Хасидизмът, който е възникнал в средата на ХVІІІ век може да бъде наречен традиционен само от човек, за когото ,,Великата" Френска или ,,Великата" Октомврийска революция също са част от традицията.

Същото се отнася и до новия ислям, до будизма, а накрая и до модернизираното Православие, което заседава в Съвета в лицето на о. Всеволод Чаплин или о. Роман Богдасаров.

Тези нови религии, в това число и православният модернизъм се явяват продукт не на някаква традиция, а на гностическата революция на Новото време. Съответно и ислямът – радикалният и опитоменият от светските управници, в еднаква степен се явява продукт на Новото време и при това положение въпросът за ,,автентичен" или подменен ислям не възниква.

Ислямският тероризъм и толерантният ислям се явяват ,,гореща" и ,,хладна" разновидност на една и съща напълно нетрадиционна религия.

Както става ясно от нашата класификация между радикалната и компромисната разновидност на масовата религия няма ясно очертана граница, както няма такава и между представителите на различните изповедания, които мирно си сътрудничат в новите държави.

Пъпната връв, съединяваща хората с миналото и с някаква традиция, е прекъсната и тази катастрофа оставя след себе си изпепелена в духовно отношение земя, на която поседнали заседават ,,традиционните религии" в Русия, в което понятие се включват слабите форми на новите религии: модернизираното Православие, модернизираният ислям, необудизмът и хасидизмът.

,,Алтернатива" на този компромис с масовото общество и новите религии помежду си се явява гностическият активизъм, от който бива привличана младежта, свободно извършвайки преходи от една вяра в друга и обратно. С това е свързан и притокът на младежи от модернизираното християнство към радикалния ислям и неуспехът в културната асимилация на мигрантите в Западна Европа. За гностиците-активисти просто не е интересно да се намират в толерантните конфесии и те търсят по-силно заразени с гностицизъм секти и движения.

Ситуацията на гностическа революция се описва с това, че в религиозната среда ние имаме само крайности, които се пораждат една от друга, безпорядъчно преминават една в друга като змия захапала опашката си. Отделно от всичко това съществува Християнската Църква, върху която с еднакво безсилие нападат консервативните и радикалните модернисти.

И терористичният, и мирният ислям еднакво принадлежат на Новия свят, на света на бъдещето. И следователно ние като християни не можем да се намираме в мир нито с единия, нито с другия.
http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1247:2015-11-19-19-01-46&catid=97&Itemid=327

HatshepsutTopic starter

Капаните на Корана


Коранът не е неприкосновеното Слово Божие - той е просто човешко творение, твърди ислямоведът Хамед Абдел-Самад. Заради провокативните си тези той е принуден да живее под постоянна полицейска охрана

Египетско-германският публицист и ислямовед Хамед Абдел-Самад, за когото сме писали и друг път, издаде новата си книга ,,Коранът. Послание на любовта, послание на омразата". Редица германски медии като ,,Ди Цайт", ,,Ди Велт", ,,Шпигел" и ,,Дойчландрадио" публикуваха в тази връзка обширни рецензии и интервюта с автора. Ето обобщение на тезите на Абдел-Самад, направено по цитираните издания:

Критиците на исляма непрекъснато цитират пасажи от Корана, които призовават към насилие срещу друговерците, неверниците и жените - или поне оправдават такова насилие. А миролюбивите вярващи мюсюлмани им отговарят с пасажи, където се говори за многообразие, любов към ближния и прошка. И никак не е лесно да прецениш кой е прав и кой - не. Този проблем обаче идва от самия Коран, където наистина може да се прочете и едното, и другото: послания както за любов, така и за омраза. Изследователите на Корана добре знаят, че той описва две фази на исляма: първата от годините на Мохамед в Мека, втората - от времето в Медина. Казано най-общо: от първата фаза идват миролюбивите пасажи, а от втората - текстовете, свързани с насилие. Макар че има и изключения.

Коя част от Корана е "валидна"?

Пита се тогава: коя част от Корана е ,,валидна"? Мнозинството тълкуватели смятат, че възникналите по-късно пасажи отменят по-ранните. Съгласно този принцип излиза, че сурите от Медина обезсилват призивите за толерантност и любов към ближния от годините на Пророка в Мека. А това вече е проблематично. Защото ако целият Коран наистина е Слово Божие, то всички сури трябва да са еднакво валидни. И ако Аллах наистина е искал да отмени записаното в Мека, защо не го е изрекъл? През 1980-те години известният ислямски теолог Махмуд Мохамед Таха беше осъден и екзекутиран като еретик в Судан, тъкмо защото задаваше този въпрос...

Според мен, пише Хамед Абдел-Самад, тълкуването на Корана ще донесе плодове едва тогава, когато се освободим от властта на текста като вечно и общовалидно Слово Божие. Бог не може да бъде прикрепен нито към определена епоха, нито към определен контекст. Хората обаче, техните думи и дела, могат. Ето защо трябва да възприемаме Корана като човешко творение, което протоколира възникването и развитието на една религиозна общност в продължение на 23 години. В Мека тази общност още е слаба и няма сили за въоръжена съпротива. В Медина обаче мюсюлманските заселници под ръководството на Мохамед изграждат силна армия и водят успешни войни. Така се сменя парадигмата. Включително и поради факта, че в Медина мюсюлманите живеят главно от военна плячка и продажба на пленници. А това се отразява в Корана: неслучайно тъкмо в сурите от онзи период толкова често става дума за насилие.

Всички, които пледират за свещената неприкосновеност на Корана, всъщност забравят неговата история. Понеже Мохамед не посочва свой наследник, след смъртта му различни групи влизат в борба кой има право да тълкува неговите завети. А така се стига до схизмата между сунити и шиити. Разделение, което се е запазило и до днес. Но вината не е само в Корана. Виновни са онези, които проповядват ,,свещената омраза" и се аргументират с пасажи от Корана. Виновни са обаче и умерените мюсюлмани, които вярват, че Коранът е неприкосновен - и по този начин косвено подкрепят фанатиците. Защото и до днес мнозина мюсюлмани смятат, че Коранът е Словото Божие, което архангел Гавраил е съобщил на Мохамед - и че по тази причина не бива да бъде критикуван. А това е опасно. Защото четенето на Корана е нещо като обиколка из супермаркет. Там можеш да намериш всичко: съпричастие и омраза, толерантност и нетърпимост, прошка и мъст.

Лично аз смятам, че противоречащите си пасажи от Корана трябва да се четат в съответния исторически контекст, пише Хамед Абдел-Самад. Европа се освободи от свръхвластта на религията и от Инквизицията едва след като замести културата на готовите отговори с култура на въпросите. Съмнението и критичното мислене дадоха тласък на революцията на познанието, от което и до днес ползи извлича целият свят. В резултат от това християнството не изчезна, но отделният човек получи правото да застане на дистанция от своя произход, религия и нация.


Хамед Абдел-Самад

Да критикуваш религията не означава, че я отхвърляш. Такава критика цели да имунизира вярващите срещу всеки фанатизъм и всяко назидание. Коранът съдържа и двете послания: и на любовта, и на омразата. Само от нас зависи кое от тези послания ще бъде валидно. Единствено ние, хората, можем да свалим Корана от пиедестала на неприкосновеността. Не Господ и не Пророкът  - ние самите трябва да отговорим на въпроса за бъдещето на исляма. Отговорът няма да ни падне от небето, пише Хамед Абдел-Самад.

Ислямът и целомъдрието

В поредица от интервюта пред германски медии авторът коментира и актуални проблеми, свързани пряко или косвено с исляма. По повод сексуалните посегателства срещу жени в Кьолн той обяснява:

Коранът изисква целомъдрие както от жените, така и от мъжете. Той забранява да се посяга на чужда жена. В същото време изискванията на Корана в областта на сексуалния морал са толкова преувеличени, че водят до обратния ефект. Ето как се оказва, че ако бъде изпълнено изискването на Корана жените да бъдат прогонени от публичното пространство, да бъдат забулени и да си стоят само вкъщи, това косвено оправдава онези, които упражняват насилие срещу жените, неизпълнили тези повели. Поради забраните, които непрекъснато им налага възпитателната среда, подрастващите развиват една свръхсексуалност, в резултат от която отношенията между жените и мъжете са болезнено обременени. Пак в резултат от нея на жената се гледа като на сексуален обект. Нещо повече: често пъти в ислямския свят за сексуалните посегателства срещу жени се оказват виновни самите жени, а не възпитанието или сексуалният ламтеж на мъжете, припомня Абдел-Самад.

А по повод пълното забулване на жените и европейската дискусия около неговата забрана авторът казва следното:

,,Жена, която закрива лицето си, всъщност ни казва следното: ,,Аз Ви превъзхождам морално и не желая да имам нищо общо с Вас. Не искам изобщо да общувам с Вас". Жените, които изцяло се забулват, не бива да получават социални помощи - по простата причина, че навличайки бурката или никаба, те проиграват 99% от професионалните си перспективи", посочва Абдел-Самад.

https://www.dw.com/

Powered by EzPortal