• Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up
 
Welcome to Български Националистически Форум. Please login or sign up.

27 November 2021, 22:46:00

Login with username, password and session length

Top Posters

Theme Selector





Members
  • Total Members: 158
  • Latest: emo2475
Stats
  • Total Posts: 24,787
  • Total Topics: 1,390
  • Online Today: 233
  • Online Ever: 420
  • (13 January 2020, 09:02:13)
Users Online
Users: 0
Guests: 128
Total: 128

avatar_Hatshepsut

Българското образование

Started by Hatshepsut, 08 September 2018, 20:32:46

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hatshepsut

24 April 2020, 06:42:09 #16 Last Edit: 24 April 2020, 06:44:42 by Hatshepsut
Депутат: Учебник за VIII клас препоръчва употреба на наркотици

В учебник по философия за VIII клас се препоръчва употребата на наркотици. Това ядоса и разгневи десетки родители, които сигнализираха народния представител Елена Пешева. Родителите недоумяват как в учебник по философия може да се пропагандира употребата на наркотици. Учебникът е на издателство "Педагог". На стр. 81 четем: ,,...в разгара на купона Стефан запалва джойнт, дръпва няколко пъти и го подава на приятеля си Иван. Не след дълго Иван подава цигарата на Мира с думите ,,Опитай! Страхотно е!"

Елена Пешева днес изпрати парламентарно питане до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, в което настоява да се потърси персонална отговорност на този, който е допуснал такъв текст. "Проблемът с разпространението на наркотични вещества сред подрастващото поколение става все по-сериозен. В това отношение усилията на училището и родителите трябва да са обединени. Огромна е ролята на учителите. Но какво да правят, ако учебниците, които повереното Ви ведомство одобрява, пропагандират употребата им? Сам разбирате, че подобен подход е не само недопустим, той е вреден за психика на тийнейджърите! Защото прави точно обратното- лансира наркоманията!", категорична е Пешева.



Народният представител пита и дали е проведена консултация с психолози при съставянето на учебника и ако да кои са те, за да ги знае обществото. Очаква се отговор и на въпроса дали преподавателите по философия са минали през обучение по наркозависимости, предвид факта, че те нямат нужната опитност, за да провеждат такива дискусии.

"Какво е личното Ви мнение, г-н министър, смятате ли, че това е начинът за борба с наркоманията сред подрастващите", пише Елена Пешева до министър Красимир Вълчев. Тя е категорична, че проблемите с качеството на учебниците е огромен и не търпи повече да бъде отлаган. "От началото на мандата си като народен представител получавам стотици сигнали не само от родители, но и от експерти, и от учители, които се възмущават от написаното в учебниците. Те са притеснени за качеството на образованието и затова как то влияе върху психиката на децата. Затова Воля настоява за тотална ревизия и промяна на учебните помагала. Ако не я инициирате, сигналите от родители и учители няма да спрат. И все повече ще назряват обществените настроения за посочване на персонално отговорните Ваши служители. Времето до края на мандата не е достатъчно за такава кампания, но поне можете да поставите началото", обръща се към министър Вълчев Елена Пешева, член на Комисията по образование. Темата за качеството на текстовете в учебните помагала е лична кауза на депутата Елена Пешева и именно благодарение на нея са стопирани опити за неофициално прокарване на джендър идеологията в българското училище. Пешева съобщи, че продължава да събира сигнали от родители и учители за нередности в учебниците.

Прочети още на Столица.bg: https://stolica.bg/oshte/deputat-uchebnik-za-VIII-klas-preporachva-upotreba-na-na-narkotitsi

Hatshepsut

Теодосий Теодосиев: Една година онлайн обучение забавя с пет години развитието на България


Трагедията на България е, че много широко се разтвори ножицата между най-ниското и най-високото ниво, каза още той и докато елитарното обучение у нас е на космическо ниво, то масовото училище е безпределно зле

Годините на дистанционно обучение са безвъзвратно пропуснати и всяка от тях забавя с поне 5 години развитието на България. Живият контакт е незаменим и липсата му води до дефицити както в обучението, така и във възпитанието. Мнението изрази в предаването ,,Реактивно" на Дарик радио учителят Теодосий Теодосиев.

Трагедията на България е, че много широко се разтвори ножицата между най-ниското и най-високото ниво, каза още той и докато елитарното обучение у нас е на космическо ниво, то масовото училище е безпределно зле.

"Това е трагедията на България, че много широка стана ножицата между най-ниското ниво и най-високото ниво. Това масовото ниво, от него зависи всъщност качеството на живот на всички ни. Защото не може да има високо качество на живот в кръга на некачествени хора. Там е трагедията", коментира Теодосий Теодосиев.

Легендарният физик и преподавател подчерта, че най-важното в България е производството на качествени хора, защото цивилизациите на качеството печелят в цивилизационното състезание. У нас има деца на световно ниво, които печелят медали от международни олимпиади, но масовото училище е онова, от което излизат гласоподавателите на изборите, както и много от хората в управлението, коментира той.

"Училището се прави с качествени учители, които си обичат работата и качествени учители, идващи от качествени родители. У нас тази верига е накъсана на много места и никой не смее да направи истинската реформа", каза още учителят Тео и даде пример с Нидерландия.

"В тази държава, която произвежда висококачествени хора, нито един учител няма договор за цял живот. Всички имат договори за по една година. На края на всяка година може да дойде някой мой конкурент, правят конкурси и който е по-добрия оцелява", обясни той.

Според него качеството на обучението в България ще се повиши, ако се въведат германските образователни стандарти. Те се основават на честното оценяване, а то се постига като нито един учител не изпитва собствените си ученици. Парите трябва да следват резултата, а не ученика, категоричен е Теодосий Теодосиев.

"При нас имаме най-хлабавото училище и най-жалката дисциплина в цяла Европа и най-жалката икономика. Явно има някаква връзка между двете явления. Резултатите се дължат на дисциплината в училище", каза той и добави, че няма как тази дисциплина после да не се пренесе в пленарната зала на Народното събрание.

Няма елементарна култура на диалог, тези хора нещо не им достига не в образованието, а във възпитанието. И това е трагедията на България, добави учителят Тео.

Според него годините на дистанционно обучение са безвъзвратно загубени и всяка от тях забавя с поне 5 години влизането на България в Клуба на богатите. По думите му истинска реформа означава железен ред и дисциплина в училищата, а това не става чрез интернет.

"Не може да се получи възпитание по интернет. Няма как да стане. То когато учителят е до него в училище пак не работи, пък какво остава, когато е някъде на дистанция и стои в кухнята, където му мирише на вряща гозба...да се занимава с нещо, което е свещенодействие. Училището създава своята настройка - живият контакт е незаменим", каза още учителя.

Много се надявам да не се наложи дистанционно обучение, защото то е мъка - мъка за учениците, мъка за родителите, мъка за учителите, добави той.

Обучението е ефективно, когато се осъществява в щастлив колектив, защото положителните емоции и общуването допринасят за по-лесното усвояване на знанията, смята още Теодосий Теодосиев.

https://www.lentata.com/page_23326.html